شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی -هایما 7X
شروع عرضه از اردیبهشت 1402

 

ایران خودرو ابتدای سال 1401، دو محصول جدید از خودروسازی هایما را در نمایشگاه تهران به نمایش گذاشت. حالا با گذشت کم‌تر از یک سال، هایما 7X وارد خط تولید ایران خودروی خراسان شده است.


هایما 7X یک خودرو در کلاس ام پی وی است که در سال‌های گذشته عنوان پرفروش‌ترین محصول هایما در چین را از آن خود کرده است. این خودرو در موسسه ایتالیایی پینین فارینا طراحی شده و به گفته مدیر پروژه هایما 7X، خط اصلی سقف آن با الهام از قایق‌های تفریحی طراحی شده است.


هایما 7X یکی از بزرگ‌ترین خودروهایی است که تا کنون وارد خط تولید ایران خودرو شده است. طول، عرض و ارتفاع هایما 7X به ترتیب 4815، 1874 و 1720 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2860 میلی‌متر عنوان شده که این عدد در میان خودروهای مونتاژی ایران، عددی قابل توجه است.


ایران خودرو هایما 7X را با یک موتور 1.6 لیتری توربو در ایران عرضه می‌کند. این پیشرانه که به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده، توان تولید 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان خروجی پیشرانه 1.6 لیتری هایما 7X، چیزی معادل یک پیشرانه قدیمی با حجم 3 لیتر است. استفاده از تکنولوژی‌های روز در پیشرانه هایما 7X موجب شده این خودرو مصرف سوخت پایینی داشته باشد.


هایما 7X بر پایه پلتفرم جدید گروه هایما طراحی شده که از نظر ساختار بسیار مستحکم و ایمن است و امکان دریافت 5 ستاره از موسسه تست تصادف چین را دارد. استفاده از 6 کیسه هوا و سیستم‌های دستیار راننده تاثیر بسزایی در کسب این نتیجه دارد.


هایما 7X نخستین خودرویی در ایران خودرو است که به سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم کمکی تغییر لین، هشدار خروج از خط، اخطار باز کردن درها هنگام پارک در صورت وجود مانع، هشدار برخورد از جلو و سیستم تشخیص نقاط کور مجهز شده است. این خودرو همچنین به کروز کنترل تطبیقی مجهز است که در صورت لزوم به صروت خودکار برای جلوگیری از برخورد با خودروی جلویی سرعت را کاهش می‌دهد.


هایما 7X یک خودروی 6 سرنشین با چیدمان 2+2+2 است که برای استفاده خانواده‌ها و به کارگیری در ارگان‌های گوناگون مناسب است. این خودرو در بازار ایران به صورت مستقیم در برابر سوبا M4 قرار می‌گیرد. ایران خودرو قصد دارد سال آینده 60 هزار خودرو در سایت خراسان تولید کند که 10 هزار دستگاه از آن هایما 7X‌ خواهد بود. ایران خودرو زمان عرضه این محصول را اردیبهشت سال آینده اعلام کرده است، اما هنوز جزئیاتی از قیمت هایما 7X اعلام نکرده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه