شبکه‌های اجتماعی

اولین محصول بعد از ملحق شدن به گروه ماموت

شرکت تیگارد موتور (سانیار موتور پارسیان) بعد از عرضه تیگارد X35، دومین محصول مونتاژی خود را در نمایشگاه خودرو تهران معرفی کرد. این خودرو که یک پیکاپ از شرکت چینی کیتون با نام L7 پلاس است، قرار است در بازار ایران با نام تیگارد L7 Plus فروخته شود. سهام شرکت دیار خودرو که سهام‌دار و به نوعی مالک تیگارد موتور محسوب می‌شود، اخیرا توسط گروه ماموت خریداری شد و به همین خاطر، تیگارد موتور اکنون به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه تجاری ماموت فعالیت می‌کند. شرکت‌کنندگان پنجمین نمایشگاه خودرو تهران می‌توانند با مراجعه به سالنی که کاملا در اختیار گروه ماموت قرار دارد، از محصولات تیگارد موتور و سایر زیرمجموعه‌های ماموت دیدن کنند.



تیگارد L7 پلاس در فاز اول تولید، مجهز به یک پیشرانه ۲۴۰۰ سی‌‌سی خواهد بود که توسط میتسوبیشی توسعه یافته و توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را دارد. توزیع قدرت را یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی انجام می‌دهد. البته قرار است در سال آینده، نسخه‌ای قوی‌تر از تیگارد L7 پلاس تولید شود که از پیشرانه ۲ لیتری توربو بهره خواهد برد و ویژگی‌های آف‌رودی بیشتری هم خواهد داشت.



تیگارد L7 پلاس سوار بر چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی است و بدنه آن بر اساس پلتفرم Terralord ساخته شده است. طول و عرض بدنه به ۵۳۴۱ میلی‌متر و ۱۸۸۵ میلی‌متر می‌رسد و ارتفاع آن هم ۱۸۴۵ میلی‌متر است. فاصله بین محورهای خودرو نیز ۳۲۳۰ میلی‌متر است و با چنین ابعادی، می‌توان انتظار یک فضای بار وسیع را هم داشت. ابعاد فضای بار خودرو نیز ۱۵۳۰۱۶۲۰۵۱۲ میلی‌متر اعلام شده است.



از ویژگی‌های طراحی و فضای خارجی تیگارد L7 پلاس می‌توان به چراغ رانندگی در روز، چراغ جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ مه‌‌شکن، چراغ ترمز نصب‌شده در بالای کابین و مه‌زدای شیشه‌های عقب اشاره کرد. در فضای داخلی آن تجهیزات رفاهی و ایمنی متعددی دیده می‌شود. کمک فرمان هیدرولیکی، تنظیم ستون فرمان، کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین، سیستم هشدار سرعت و فناوری‌های ABS، EBD و ESP از جمله این ویژگی‌ها هستند.



تیگارد L7 پلاس از سامانه پایش فشار و دمای باد تایرها و سنسور پارک عقب نیز بهره می‌برد. در ردیف جلو، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای و در ردیف عقب، کمربندهای ایمنی استاندارد دیده می‌شوند. فرمان خودرو مجهز به کلیدهای کنترل سیستم چندرسانه‌ای اطلاع‌رسانی و سرگرمی است و از اتصال بلوتوث هم پشتیبانی می‌شود. امکان تنظیم ارتفاع صندلی راننده به صورت دستی وجود دارد. سیستم روشنایی کابین، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم فیلتر گرد و غبار محفظه کابین و تنظیم آینه برقی از سایر ویژگی‌های رفاهی خودرو محسوب می‌شوند.

نظر دهید


در همین زمینه