شبکه‌های اجتماعی

پالیسید 8 نفره بزرگ‌تر از گرندسانتافه

در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس به نمایش درآمد

هیوندای سانتافه جدید ابتدای امسال بزرگ‌تر از نسخه قبلی خود رونمایی شد، اما هیوندای به خوبی متوجه این موضوع شد که خانواده‌های پرجمعیت به ویژه در آمریکای شمالی به اتومبیلی بزرگ‌تر از آن نیاز دارند. در نمایشگاه خودروی لس آنجلس، هیوندای پالیسید به عنوان نسخه بزرگ‌تر سانتافه گه پیش از این با نام گرندسانتافه عرضه می‌شد، رونمایی شده است. هیوندای پالیسید در طول 4980 میلی‌متر، در عرض 1976 و در ارتفاع 1750 است. این اتومبیل فاصله بین دو محور کشیده شده‌ای نسبت به گرند سانتافه دارد و 2900 میلی‌متر است. این عددها به خوبی بیانگر جثه بسیار بزرگ پالیسید است، با این حال هیوندای تمام ترفندها را به کار بسته تا ضریب درگ این مدل تنها 0.33 باشد.

 

استایل دوست داشتنی پالیسید چشم هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کند، اما در حوزه ایمنی پالیسید چیز بیشتری نسبت به دیگر خودروهای این سگمنت برای ارائه ندارد. این پرچمدار هیوندای زیادی در طراحی بزرگنمایی شده است زیرا در بسیاری موارد شبیه به سانتافه است به غیر از آن‌که جلوپنجره‌ای بزرگ و با ابهت در کنار چراغ‌های دو لایه دارد.
اندازه این اتومبیل زمانی آشکارتر است که به ویژگی‌های کناری آن توجه شود، به طور مشخص طول در‌های عقب بسیار سخاوتمندانه طراحی شده است. چرخ‌های 20 اینچی طراحی شده برای هیوندای پالیسید به آن این اجازه را می‌دهد تا ابهت خود را به نمایش بگذارد. در عقب اتومبیل یک جفت چراغ LED تصویر واضح‌تری را از اتومبیل نسبت به سانتافه فراهم می‌کند و در این مدل به شکل عجیبی همه چیز بزرگ‌تر طراحی و برجسته شده است.
در داخل اتومبیل به اندازه کافی جا برای نشستن طراحی شده است که 8 نفر در سه ردیف می‌توانند بنشینند، به غیر از صندلی کناری راننده، صندلی‌های دیگر قابلیت حذف شدن دارد که برای یک خانواده پر جمعیت کاملا ایده‌آل است. هیوندای پالیسید به طور کلی 7 خروجی USB و 16 نگهدارنده لیوان دارد که تمام تکنیک‌های طراحی هیوندای در آن به کار گرفته شده است. سیستم شارژر بی سیم، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی و صفحه نمایش 12.3 اینچی دیجیتال برای راننده در این اتومبیل به کار رفته است. در پالیسید یک موبایل و یک سیستم صوت به طور همزمان از طریق بلوتوث می‌تواند فعال باشد.
هیوندای تمام دستاوردهای خود را در بزرگ‌ترین شاسی‌بلند خود قرار داده که شامل صفحه نمایش متحرک، هدآپ دیسپلی، کروز کنترل تطبیقی و موارد بسیار دیگر می‌شود. هیوندای برای اولین بار به هریک از سرنشینان این انتخاب را می‌دهد که خود سیستم جریان هوا را برای خود کنترل و تنظیم کنند که این اتفاق منجر می شود سیستم تهویه مطبوع بسیار کم صداتر باشد.


این پرچم‌دار هیوندای در نسخه بنزینی از پیشرانه 3.8 لیتری V6 که قدرتی معادل 291 اسب بخار و 355 نیوتن‌متر گشتاور دارد استفاده می‌کند. این پیشرانه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده که در هر دو حالت دو و چهار چرخ محرک قابل ارائه است. سیستم اختصاصی هیوندای به نام HTRAC در این خودرو تعبیه شده که افزون بر حالت‌های عادی، اسپرت و هوشمند سیستم جدید برفی نیز برای شرایط لغزنده به آن اضافه شده است.
بعد از نمایش این اتومبیل در نمایشگاه لس‌آنجلس، هیوندای مدل پالیسید را در تابستان 2019 در آمریکا عرضه خواهدکرد.

نظر دهید


در همین زمینه