شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تسلا مدل ۳
آیرودینامیک‌تر و مجهزتر

 

تسلا، مدل 3 را سال 2017 تولید و طی این سال‌ها چند بار این خودرو را به روز رسانی کرد اما دیگر وقت آن رسیده بود که این سدان الکتریکی پُرفروش به طور کلی تغییر کند. پس از این تغییرات، مدل 3 جدید به یکی از مورد انتظار‌ترین خودروهای سال تبدیل شده است.

 

تسلا مدل ۳ به روز شده که پیش از این با کد داخلی Project Highland شناخته می‌شد بدنه‌ای تراش خورده و سیال دارد و نمای جلو و عقب آن چهره‌ای جدید را به نمایش می‌گذارد. تسلا آیرودینامیک این نمونه را بیشتر از قبل کرده تا مقاومت در برابر هوا کمتر شود که در نتیجه، این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی بُرد مسافت بیشتر و مصرف انرژی کمتر خواهد داشت. این به روز رسانی‌ها فعلا با ورژن دیفرانسیل عقب و دور بُرد اروپا عرضه می‌شود.


تغییرات نمای جلو تسلا مدل ۳ با توجه به اینکه استایل کلی تغییر آنچنانی نکرده (نباید انتظار داشته باشید که فرم طراحی و استایل این خودرو به یکباره تغییر آنچنانی بکند زیرا خط مشی طراحی تسلا فرمی است که می‌بینید) بسیار ملموس است. از تغییرات نمای رو به رو تسلا مدل ۳ می‌توان به خطوط تیز و شارپ، چراغ‌های جدید، گرافیک جدید دیلایت‌ها و سپر جدید اشاره کرد.


نمای جانبی تسلا مدل ۳ تغییری نکرده اما نمای پشت به واسطه تغییر چراغ‌ها به شکل C و تایپوگرافی تسلا به جای لوگو نسبت به نمونه قبلی متفاوت شده است. هرچند که رینگ‌ها همچنان از نوع 5 پر هستند اما مدل جدید از طرح رینگ جدید بهره می‌برد. تسلا دو رنگ جدید Ultra Red و Stealth Gray را به پالت رنگی این نمونه اضافه خواهد کرد.


از نظر ابعاد این خودرو 4720 میلی‌متر طول، 1849 میلی‌متر عرض، 1441 میلی متر ارتفاع، 138 میلی‌متر فاصله از سطح زمین و 2875 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


بُرد تخمینی تسلا مدل 3 جدید در چرخه WLTP برای مدل دیفرانسیل عقب با رینگ 18 اینچ 554 کیلومتر و برای نسخه LR (بُرد بالا) 678 کیلومتر عنوان شده که نسبت به مدل‌های قبلی 11 تا 12 درصد افزایش پیدا کرده است. اعداد استاندارد EPA که مختص به بازار آمریکا است اعلام نشده اما کاملا با این اعداد متفاوت خواهد بود.


اگر خریداران برای نسخه دیفرانسیل عقب تسلا مدل ۳ رینگ اختیاری 19 اینچ Nova را انتخاب کنند، بُرد مسافت به 513 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این عدد برای نسخه دور بُرد 629 کیلومتر خواهد بود. شتاب این دو ورژن نیز به ترتیب 6.1 و 4.4 ثانیه اعلام شده است.


از نظر مصرف، نسخه RWD با رینگ 19 اینچ در هر 100 کیلومتر 13.2 کیلووات ساعت و در نسخه LR 14 کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند.


طراحی کابین تسلا مدل ۳ شبیه به لوژ شده و ترکیبی از پارچه و آلومینیوم است. نور محیطی جدید حالا کل کابین را روشن می‌کند در حالیکه به لطف شیشه‌های آکوستیک، کابین عایق بندی بسیار خوبی دارد. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 15.4 اینچ به همراه نمایشگر 8 اینچ ردیف عقب که برای کنترل تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات و سرگرمی به کار گرفته می‌شود به مدرن بودن این کابین کمک می‌کند.


برای نسخه LR، تسلا 17 اسپیکر با دو ساب ووفر و دو آمپلی‌فایر استفاده شده در حالیکه نسخه RWD تنها از 9 بلندگو، یک ساب ووفر و یک آمپلی‌فایر استفاده کرده است. این شرکت مدعی شده که کابین برای بالاتر بردن کیفیت مکالمه از یک میکروفون قوی‌تر بهره می‌برد.


تحویل این نمونه به احتمال فراوان از اواخر ماه اکتبر در اروپا و خاورمیانه آغاز می‌شود. گفته شده تسلا مدل ۳ در کارخانه Gigafactory شهر شانگهای تولید خواهد شد و نمونه‌های بازار امریکا نیز در کارخانه Fremont کالیفرنیا به تولید می‌رسند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه