شبکه‌های اجتماعی

سومین نسل از ب‌ام‌و X1 به طور رسمی رونمایی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید ب‌ام‌و X1 2023

همراه با جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه و نسخه 8 iDrive

 

نسل سوم ب‌ام‌و X1 به طور رسمی و پس از گذشت 2 سال از انتشار تصاویر مختلف از مراحل تست و آزمایش رانندگی به صورت رسمی معرفی شد. این کراس‌اوور کوچک ب‌ام‌و با ظاهری جدید، فناوری‌های پیشرفته و به روز، جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه و سامانه چهار چرخ محرک xDrive آماده رقابت در بخش کراس‌اوورهای کوچک شهری است.

 

نسل جدید ب‌ام‌و X1 در نمای جلو چهره‌ای جسورتر و مدرن‌تر را به خود گرفته است. ورودی‌های هوای بزرگ تقریبا مربعی شکل در جلو، چراغ‌های جدید جلو با استفاده از المان‌های L شکل که از نوع فول LED به صورت استاندارد هستند، شیشه عقب باریک‌تر از قبل و چراغ‌های عقب با هندسه‌ای L شکل را باید از ویژگی‌های ظاهری ب‌ام‌و X1 جدید دانست سبب ایجاد چهره‌ای جسورتر و خشن‌تر نسبت به قبل شده است.

ب‌ام‌و X1 جدید با 43 میلی‌متر افزایش طول، 23 میلی‌متر افزایش عرض و 43 میلی‌متر افزایش ارتفاع از نسل قبلی خود بزرگ‌تر است. این افزایش اندازه‌ها به بزرگ‌تر شدن فضای داخل کابین کمک کرده است. جالب است بدانید که ضریب درگ نسل جدید ب‌ام‌و X1 به 0.27 رسیده که رقمی بسیار قابل توجه برای این سگمنت به شمار می‌رود.

 

کابین ب‌ام‌و X1 جدید ظرفیت 5 سرنشین را دارد اما ب‌ام‌و می‌گوید که افزایش خودرو باعث شده فضای بیشتری برای شانه و آرنج راننده و سرنشین جلو ایجاد شود. فضای داخلی کابین به طور کامل باز طراحی شده و نمایشگر عریض و یکپارچه خمیده، کنسول جدید وسط، استفاده از اهرم تعویض دنده جدید ب‌ام‌‍و و البته استفاده از  iDrive نسخه 8 برای سامانه سرگرمی و چند رسانه‌ای را باید بزرگ‌ترین تغییرات داخل کابین دانست.

 

نسل جدید ب‌ام‌و X1 در بازار ایالات متحده تنها با یک پیشرانه در دسترس است. این پیشرانه از نوع 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهرینه شده است که همراه با سامانه تزریق مستقیم سوخت و استفاه از سیکل احتراق میلر (چرخه میلر) توانایی تولید 241 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را در بازه 1500 تا 4000 دور در دقیقه دارا است.

 

نمایشگر به کار رفته برای نشانگرهای پشت فرمان در ب‌ام‌و X1 جدید از نوع  10.25 اینچی و صفحه نمایش لمسی سامانه سرگرمی و چندرسانه‌ای نیز از نوع 10.7 اینچی است.

4 درگاه USB تایپ C، سیستم صوتی 205 واتی هارمن کاردن با 12 بلندگو و توییتر، تعبیه یک دوربین رو به داخل کابین که به مالک اجازه می‌دهد عکس‌هایی از داخل خودرو به گوشی هوشمند خود ارسال کند و همچنین کنترل بسیاری از ادوات داخل خودرو از طریق اپلیکیشن My BMW App از دیگر ویژگی‌های نسل جدید ب‌ام‌و X1 است.

 

نسل جدید ب‌ام‌و X1 در بازار ایالات متحده تنها با یک پیشرانه در دسترس است. این پیشرانه از نوع 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهرینه شده است که همراه با سامانه تزریق مستقیم سوخت و استفاه از سیکل احتراق میلر (چرخه میلر) توانایی تولید 241 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را در بازه 1500 تا 4000 دور در دقیقه دارا است. این پیشرانه در ب‌ام‌و X1 جدید با یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و سیستم xDrive AWD همراه خواهد شد که شتاب صفر تا 100 حدودا 6.2 ثانیه‌ای را برای نسل جدید ب‌ام‌و X1 به ارمغان خواهد آورد. 

 

نسخه‌های ب‌ام‌و X1 داری پکیج  M Sport، تجهیزاتی مانند پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان و امکان استفاده از ویژگی Sport Boost که در آن راننده با نگه داشتن یک ثانیه‌ای پدال شیفتر سمت چپ می‌تواند به صورت لحظه‌ای اوج عملکرد فنی ب‌ام‌و X1 جدید را برای شتاب‌گیری در اختیار داشته باشد را با خود به همراه دارد.

 

برای اولین بار در ب‌ام‌و X1 از یک سیستم تعلیق تطبیقی ​​M استفاده شده است که قابلیت کاهش ارتفاع تا 15 میلی‌متر را دارا است. نسل جدید ب‌ام‌و X1 قرار است در سه ماهه چهارم سال 2022 با نسخه xDrive 28i و با قیمت پایه 38600 دلار در بازار  ایالات متحده به فروش برسد.

 

 

 

نظر دهید