شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌جی جی‌تی
عرضه توسط فرداموتورز

فرداموتورز حضور موفقی در نمایشگاه تهران را تجربه کرد و گستره‌ای از محصولات جدیدی که قرار است وارد بازار ایران شوند را به نمایش گذاشت. یکی از این محصولات، مدل ام‌جی جی‌تی است که در جایگاه یک سدان فست‌بک با برخی عناصر طراحی محصولات کوپه، از جدیدترین زبان طراحی ام‌جی بهره می‌برد. گروه سایک مسئولیت تولید نسل دوم این مدل که در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ معرفی شد را بر عهده دارد. ام‌جی جی‌تی در بازارهای مختلفی مثل مکزیک، استرالیا، تایلند و خاورمیانه به فروش می‌رسد و تا آینده‌ای نزدیک،‌ ایران نیز به این فهرست اضافه خواهد شد.

 

تجهیزات و مشخصات فنی ام جی جی تی

با فاصله بین‌محوری ۲ هزار و ۶۸۰ میلی‌متر و طول ۴ هزار و ۶۷۵ میلی‌متری، ام‌جی جی‌تی را می‌توان سدانی جمع‌وجور و نسبتا جادار دانست. عرض و ارتفاع خودرو نیز به ترتیب ۱۸۴۲ میلی‌متر و ۱۴۸۰ میلی‌متر اعلام شده است. حجم صندوق عقب به ۴۰۱ لیتر می‌رسد و وزن خالص آن هم ۱۳۱۸ کیلوگرم است. ام‌جی جی‌تی سوار بر چرخ‌های ۱۷ اینچی است و طبق اطلاعات منتشرشده توسط فرداموتورز، گزینه‌های سیاه، سفید، خاکستری، قرمز، آبی و زرد برای رنگ بدنه آن در نظر گرفته شده است.

 

ام‌جی جی‌تی مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ است که توان تولیدی آن به ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. قدرت خروجی خودرو توسط یک جعبه‌دنده ۷ سرعته اتوماتیک DCT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت خودرو به ۲۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برای پر کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، نیازمند ۸.۵ ثانیه است. ظرفیت باک خودرو ۵۰ لیتر اعلام شده و خودرو به طور متوسط در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

 

در کابین ام‌جی جی‌تی، یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، کامپیوتر سفری، سانروف برقی و فرمان قابل‌تنظیم با دکمه‌های کنترل سیستم صوتی دیده می‌‌شوند. فرمان برقی خودرو همچنین حساس به سرعت است. سیستم صوتی خودرو مجهز به ۶ بلندگو به همراه پشتیبانی از اتصال بلوتوث است و ۵ پورت USB هم وجود دارد. تودوزی خودرو چرمی و جذاب است. صندلی راننده از ۶ جهت پیش‌فرض به همراه تنظیم گودی گمر بهره می‌برد و صندلی سرنشین جلو نیز از ۴ جهت پیش‌فرض که امکان تعویض الکتریکی آن‌ها وجود دارد.

 

تجهیزات ایمنی ام‌جی جی‌تی تقریبا همانند دیگر اعضای جدید خانواده ام‌جی است و شامل مواردی مثل ترمزهای BA، CBC، EBDو ABS، کنترل پایداری ESP و EBA و ترمزدستی برقی به همراه اتوهلد می‌شود. کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای و مخصوص راننده و سرنشین جلو وجود دارد و یک صندلی ایزوفیکس مخصوص کودکان نیز دیده می‌شود. دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سنسور و دوربین عقب و سامانه نظارت بر دما و باد تایرها سایر تجهیزات ایمنی خودرو را تشکیل می‌دهند.

 

نظر دهید


در همین زمینه