شبکه‌های اجتماعی

مرسدس بنز GLA 2020 معرفی شد + عکس
Automobile Farsi - Mercedes-Benz GLA 2020

302 اسب‌بخار قدرت برای کراس‌اوور کوچک بنز

پس از گذشت شش سال و فروش بیش از یک میلیون دستگاه، مرسدس بنز GLA برای ورود به نسل دوم آماده می‌شود.
برای شروع باید به تغییرات فیزیکی GLA اشاره کرد که تغییرات قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است. با وجود این که طول کلی خودرو 15 میلی‌متر کاهش یافته، فاصله دو محور آن افزایش 28 میلی‌متری را تجربه کرده است. آشکار‌ترین تحول در اندازه این خودرو نیز افزایش 104 میلی‌متری ارتفاع آن است.
ناگفته پیداست نسبت های اصلاح شده در فضای داخلی تاثیر گذاشته و سرنشین‌های عقب فضای بیش‌تری برای زانو، شانه و پا نسبت به گذشته در اختیار دارند، اما فضای سر کافی نیست. صندلی عقب امکان تا شدن با نسبت 40:20:40 را دارد، همچنین زاویه پشتی صندلی برای راحتی بیشتر سرنشین‌ها یا ایجاد فضای بیش‌تر برای بارهای بزرگ‌تر قابل تنظیم است. برای سرنشین‌های جلو نیز فضای زانو، سر و شانه مناسب است، اما فضای پا اندکی کاهش یافته است.
تیپ بندی نسخه آمریکایی GLA با نسخه 250 شروع می‌شود که به یک موتور 2 لیتری توربوشارژ با توان 221 اسب‌بخار و گشتاور 350 نیوتن‌متری مجهز شده که نیروی آن توسط جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه، به محور جلو منتقل می‌شود.این ترکیب به GLA امکان می‌دهد در 8.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت 209 کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. با پرداخت یک هزینه اضافه امکان انتخاب سیستم تمام چرخ محرک نیز برای این نسخه وجود دارد که با نام GLA 250 4Matic شناخته می‌شود.
یک نسخه قوی‌تر با نام AMG GLA 35 نیز در دسترس است که با یک موتور 2 لیتری توربو 302 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که تنها با جعبه دنده اتوماتیک 8 سرعته دوکلاچه و سیستم 4Matic قابل انتخاب است. این ترکیب تنها 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد بیشینه سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
مرسدس بنز چند آپشن آف‌رود که یک حالت رانندگی بیش‌تر را در اختیار راننده می‌گذارد نیز برای این خودرو در نظر گرفته است. سیستم کمکی پایین آمدن اط شیب، نمایش انیمیشینی روی نمایش‌گر و یک حالت خاص برای چراغ‌ها در رانندگی بیرون جاده‌ای.
در اروپا مرسدس بنز یک نسخه پایه نیز برای GLA عرضه می‌کند که با نام GLA 200 شناخته می‌شود. این نسخه از یک موتور 1.33 لیتری استفاده می‌کند که با همکاری رنو طراحی و ساخته شده و توان 161 اسب بخار و 250 نیوتن‌متر را ارائه می‌کند. این نسخه با یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه عرضه می‌شود. نسخه‌های دیزلی و پلاگ‌این هیبریدی نیز برای بازار اروپا در دسترس است. نسخه‌های قدرتمندتر نیز با توان‌های 382 و 416 اسب بخار نیز در آینده به فهرست انتخاب‌ها اضافه می‌شود.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، GLA جدید بهار سال‌آینده راهی بازار اروپا می‌شود و از تابستان نیز برای آمریکایی‌ها در دسترس است.

نظر دهید


در همین زمینه