شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیکولز N1A
سبک‌تر از میاتا، الهام گرفته از مک‌لارن

 

N1A یکی از خالص‌ترین خودروهای اسپرت حال حاضر دنیا است که در روند ساخت و توسعه آن از مک‌لارن M1A 1960 الهام گرفته‌‌اند. Nichols Cars سال 2017 توسط استیو نیکولز، طراح خودروهای F1 که برای اولین بار فیبرکربن را بر روی خودروهای F1 پیاده کرد تاسیس شد. خودروهایی نظیر مکلارن MP4/3 و MP4/4 از معروف‌ترین طراحی‌های نیکولز محسوب می‌شود. نیکولز با فراری، جگوار، جردن، سائوبر و مکلارن همکاری داشته است.


نیکولز N1A از پیشرانه 8 سیلندر 7 لیتر LS3 بهره می‌برد که 650 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این شرکت پیشرانه LS3 را با تغییر در dry sump، محفظه دریچه گاز، پیستون‌ها و میله‌های سفارشی همراه با آسترهای فولادی جدید توسعه داده است. این پیشرانه توسط کارشناسان Langford Performance Engineering به صورت دست‌ساز تولید می‌شود. این میزان نیرو و قدرت به صورت استاندارد توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب نیکولز N1A منتقل خواهد شد و در کنار این مورد گیربکس‌های دیگری از Graziano در دسترس قرار دارد.


Nichols Cars N1A با 900 کیلوگرم وزن، از مزدا میاتا ND، 10 درصد وزن کمتری دارد که در نتیجه نسبت وزن به اسب فوق‌العاده 700 اسب‌بخار را بوجود می‌آورد. در این خودرو کنترل کشش به عنوان ویژگی استاندارد عرضه می‌شود اما فرمان برقی و ترمز ABS سفارشی هستند. طراحی خارجی این خودرو شبیه به نمونه‌های Can-Am است اما عرض و فاصله بین دو محور بیشتری دارد.


نیکولز N1A که از شاسی ترکیبی فیبرکربن و آلومینیوم بهره می‌برد بر روی رینگ‌های 19 اینچ جلو و 20 اینچ عقب با تایرهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 و سیستم تعلیق مستقل جلو و دوبل جناغی عقب سوار می‌شود.


کابین N1A به صورت بسیار ساده و راننده محور طراحی شده و هیچ چیز اضافه‌ای در این بخش دیده نمی‌شود. تنها 100 دستگاه از نیکولز N1A اسپرت تولید و عرضه می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه