شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ونوسیا V-Online-DD-I
نمایش در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو


مکث موتور علاوه بر رونمایی از لوگوتایپ جدید خود در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو، جزییات مربوط به مدل‌های جدید ونوسیا که در راه ایران هستند را هم منتشر کرده است. یکی از آن‌ها، ونوسیا V-Online DD-i است که نسخه پلاگ‌این هیبریدی مدل V-Online محسوب می‌شود. با ۱۷۰۰ کیلوگرم و فاصله بین‌محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری، ونوسیا V-Online DD-i یک شاسی‌بلند هیبریدی نسبتا بزرگ و دیفرانسیل‌جلو است که از فضای بار ۶۰۵ لیتری بهره می‌برد.



ونوسیا V-Online DD-i مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ GDI است. قدرت موتور بنزینی و الکتریکی به ترتیب ۱۲۰ و ۱۵۰ کیلووات است. حداکثر گشتاور تولیدی آن‌ها نیز به ترتیب ۲۳۰ و ۳۲۰ نیوتن‌متر اعلام شده است. بیشینه سرعت این نسخه، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن، ۷.۹ ثانیه طول می‌کشد. متوسط مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.



با داشتن یک باتری ۱۸.۴ کیلووات بر ساعت، ونوسیا V-Online DD-i می‌تواند در حالت تمام‌الکتریکی، مسافتی برابر با ۱۱۰ کیلومتر را طی کند. این در حالی است که حداکثر مسافت قابل‌پیمایش خودرو در حالت هیبریدی به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. شارژ کامل این باتری درحالت عادی، ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد اما در صورت استفاده از شارژ سریع، می‌توان ۳۰ الی ۸۰ درصد آن را در تنها ۳۰ دقیقه شارژ کرد.



لیست بلندبالای تجهیزات ایمنی خودرو شامل مواردی مثل سیستم‌های کمکی ترمز ABS و BAS، کنترل پایداری (ESP)، سنسور پارک عقب، کروز کنترل،‌ دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل فشار باد تایر، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA) و سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده می‌شود. چراغ‌های جلو LED هستند و همچنین، کیسه هوای راننده،‌ سرنشین جلو و جانبی وجود دارد.



در داخل خودرو، روکش چرمی برای صندلی‌ها و یک صفحه ۲۴ اینچی یک‌پارچه چندرسانه‌ای دیده می‌شود. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه خروجی هوا برای سرنشینان عقب، سقف شیشه‌ای فتوکرومیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در ۶ جهت، سیستم شارژ بدون سیم و سیستم صوتی با ۸ بلندگو از سایر تجهیزات رفاهی سرنشینان محسوب می‌شوند. راننده با استفاده از سیستم ورود و استارت بدون کلید نیز می‌تواند شروع سریع‌تر و موثرتری داشته باشد. صندوق عقب هم مجهز به یک درب برقی است که کار با آن را راحت‌تر خواهد کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه