شبکه‌های اجتماعی

یواز پاتریوت اتوماتیک توسط سروش دیزل معرفی شد + تصاویر، مشخصات فنی و قیمت
اتومبیل فارسی - یوآز پاتریوت اتوماتیک

جان سخت روسی

 

شرکت سروش دیزل مبنا پس از آغاز عرضه اولین محصول از برند روسی یواز به نام پاتریوت با جبعه‌دنده دستی، حال به سراغ عرضه یواز پاتریوت اتوماتیک رفته است. پیش از این نیز کم و بیش اخباری از این شرکت مبنی بر آمادگی برای عرضه یواز پاتریوت اتوماتیک به گوش می‌رسید. سرانجام این خودرو برای نخستین بار توسط نمایندگی این شرکت در نمایشگاه خودرو زنجان به نمایش در آمد. لازم به یادآوری است که شرکت روسی یواز تولید کننده خودروهای دو دیفرانسیل، شاسی‌بلند، نظامی و انواع پیکاپ و کامیونت است که از زمان جنگ جهانی دوم مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. 

 

تغییرات یواز پاتریوت اتوماتیک نسبت به نسخه دنده‌ای را باید در جلوپنجره و لوگوی مشکی پیانویی و استفاده از جعبه‌دنده اتوماتیک خلاصه کرد. بنابراین در باقی مشخصات کاملا با نسخه دنده‌ای مشابه است. یواز پاتریوت اتوماتیک همانند نسخه دنده دستی به پیشرانه 4 سیلندر 2.7 لیتری با کد ZMZ40906 و توانایی تولید 149 اسب بخار قدرت در 4600 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور 235 نیوتن‌متر در دور 3900 مجهز شده است. جبعه‌دنده اتوماتیک به کار رفته در یواز پاتریوت اتوماتیک از نوع 6 سرعته با قابلیت تعویض دستی (تیپ‌ترونیک) و ساخت شرکت نام آشنای پانچ است که با کد 6L50 شناخته می‌شود. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که این جعبه‌دنده توسط شعبه فرانسه شرکت پانچ تولید شده است.

 

علاو بر این، یواز پاتریوت اتوماتیک به سامانه انتقال قدرت چهار چرخ محرک نیز مجهز خواهد بود و گیربکس کمکی آن امکان انتخاب حالت‌های تک دیفرانسیل (محور محرک عقب) سبک (2H)، چهارچرخ محرک سبک (4H)، چهارچرخ محرک سنگین (4L) و چهارچرخ محرک سنگین به همراه قفل دیفرانسیل الکترونیکی را خواهد داشت. علاوه بر این، یوآز پاتریوت دارای زاویه ورود 35 و زاویه خروج 31 درجه‌ای است.

 

پیش از این مصرف سوخت ترکیبی یواز پاتریوت با جبعه‌دنده دستی 11.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و بیشینه سرعت آن نیز حدود 170 کیلومتر در ساعت اعلام شده بود که باید منتظر ماند و دید این اعداد و ارقام برای یواز پاتریوت اتوماتیک چقدر خواهد بود.

 

همانطور که گفته شد، در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز یواز پاتریوت اتوماتیک با نسخه دنده‌ای تفاوت فاحشی نداشته و با تجهیزات رفاهی و ایمنی چون ترمزهای دیسکی در محور جلو و کاسه‌ای در محور عقب به همراه سامانه ترمز صد قفل ABS و سامانه کنترل پایداری ESP، سیستم مالتی مدیا به همراه صفحه نمایش لمسی، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب، گرم کن و سرد کن محفظه داشبورد، گرمکن آینه‌های کناری، شیشه‌های برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، گرمکن صندلی‌ها،دکمه‌های کنترلی روی فرمان، کروزکنترل، گرمکن فرمان و... عرضه می‌شود.

 

 

سایر مشخصات یواز پاتریوت اتوماتیک:

 طول: 4785 میلی‌متر

عرض: 1900 میلی‌متر

ارتفاع: 1910 میلی‌متر

فاصله بین دو محور: 2760 میلی‌متر

جرم خالص: 2125 کیلوگرم

بیشینه جرم قابل حمل: 525 کیلوگرم

تعلیق جلو: غیر مستقل، فنر لوله‌ای با میل تعادل

تعلیق عقب: غیر مستقل، با دو محور نیمه بیضی طولی و میل تعادل

اندازه رینگ‌ها: 16 اینچی

حجم مخزن سوخت: 68 لیتر

سامانه چهار چرخ محرک دارای حالت‌های: تک دیفرانسیل (محور محرک عقب) سبک (2H): انتقال گشتاور به محور عقب - مصرف سوخت کم و اقتصادی / چهارچرخ محرک سبک (4H): تقسیم مساوی گشتاور بین چرخ‌ها - مناسب برای مسیرهای لغزنده و آفرودهای سبک /  چهارچرخ محرک سنگین (4L): انتقال بیش‌ترین گشتاور ممکن به تمامی چرخ‌ها / چهارچرخ محرک سنگین (4L) به همراه قفل دیفرانسیل: انتقال بیش‌ترین گشتاور ممکن به تمامی چرخ‌ها به همراه قفل دیفرانسیل عقب برای فرار از شرایط بسیار ناپایدار و لغزنده

 

 

قیمت یواز پاتریوت اتوماتیک

بر اساس اطلاعات به دست آمده، یواز پاتریوت اتوماتیک با قیمتی در حدود 970 تا 990 میلیون تومان (احتمالا 980 میلیون تومان) به بازار عرضه خواهد شد. با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی و تمایل زیاد به خرید خودروهای اتوماتیک و با در نظر گرفتن جای خالی خودروهای صفر کیلومتر آفرودی با جعبه‌دنده اتوماتیک، به نظر می‌رسد که یواز پاتریوت اتوماتیک از اقبال خوبی در بازار برخوردار شود، همانطور که در نمایشگاه خودرو زنجان از این خودرو استقبال خوبی شد.

 

نظر دهید