شبکه‌های اجتماعی

افزایش قیمت ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلاری نسبت به مدل سال ۲۰۲۴

کیا سورنتو هایبریدی ۲۰۲۵ در ایالات متحده تا ۴ هزار و ۴۰۰ دلار گران‌تر از مدل قبلی است اما همچنان در میانه خط تولید و خانواده وسیع‌تر سورنتو قرار دارد. مدل جدید در سه نسخه متنوع عرضه می‌شود اما تغییرات آن در تریم‌های تجهیزاتی و بخش‌های ظاهری است و پیشرانه هایبریدی کیا سورنتو تغییری نکرده است.


بررسی قیمت و تغییرات کیا سورنتو هایبریدی ۲۰۲۵

قیمت سورنتو هایبریدی EX FWD ۲۰۲۴ در سال گذشته از ۳۶ هزار و ۶۹۰ دلار شروع و هزینه ۱۳۲۵ دلاری ارسال و تحویل هم به آن اضافه می‌شد. با این حال برای مدل سال ۲۰۲۵، قیمت اولیه به ۳۸ هزار و ۶۹۰ دلار افزایش یافته و هزینه حمل آن هم به ۱۳۷۵ دلار رسیده است. خریدارانی که نسخه EX با سیستم چهار چرخ محرک را انتخاب می‌کنند باید حداقل ۴۰ هزار و ۴۹۰ دلار پرداخت کنند که ۱۵۰۰ دلار افزایش نسبت به مدل سال گذشته را نشان می‌دهد.

گران‌ترین و مجهزترین نسخه مربوط به سال ۲۰۲۴، SX-P نام داشت که با قیمت ابتدایی ۴۲ هزار و ۴۹۰ دلار عرضه می‌شد. نسخه پرچم‌دار اکنون با قیمت ۴۶ هزار و ۸۹۰ دلار عرضه می‌شود و نام کامل آن Sorento Hybrid SX Prestige اعلام شده است. این نسخه دارای چندین ویژگی اضافی از جمله سرپوش جیر، صندلی‌های مجهز به سیستم تهویه در جلو و سیستم Advanced Digital Key 2.0 مخصوص کیا است. ویژگی‌هایی که در نسخه EX حضور ندارند.

AutomobileFa Kia Sorento Hybrid 14030229 1



از ویژگی‌های دیگر نسخه SX Prestige می‌توان به نمایشگر پانورامیک منحنی با دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد که از به‌روزرسانی‌های اینترنتی و سیستم ویژگی‌ها و خدمات دیجیتال کیا پشتیبانی می‌کند. اتصال Apple CarPlay و Android Auto بدون سیم در قالب تجهیزات استاندارد در تمام نسخه‌ها در دسترس است.

تمام نسخه‌های کیا سورنتو هایبریدی ۲۰۲۵ توسط یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با باتری ۱.۵ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با توان تولیدی ۵۹ اسب بخار تغذیه می‌شوند. قدرت خروجی ترکیبی این شاسی‌بلند به ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه به‌طور انحصاری با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک جفت شده است. این همان پیشرانه‌ای است که در سورنتو هایبریدی ۲۰۲۴ قبل از فیس‌لیفت نیز استفاده شده بود.

کیا قصد فروش نسخه پلاگ‌این هایبریدی سورنتو فیس‌لیفت را هم دارد اما فعلا جزییات مربوط به آن از جمله قیمت و مشخصات فنی را افشا نکرده است. گفتنی است که قیمت نسخه‌های غیرهایبریدی سورنتو برای مدل سال ۲۰۲۵ از ۳۱ هزار و ۹۹۰ دلار (برای نسخه LX FWD) شروع می‌شود و به ۴۷ هزار و ۳۹۰ دلار (قیمت پایه نسخه X-Pro SX Prestige AWD) می‌رسد.

نظر دهید


در همین زمینه