شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هونگچی E-QM5
عرضه توسط بهمن موتور

 

چندی پیش بهمن موتور خبر از واردات سدان الکتریکی E-QM5 برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی داد. از این رو قصد داریم تا شما را با این خودرو بیشتر و دقیق‌تر آشنا کنیم.


هونگچی در دنیا به خاطر مدل‌های لیموزین و گرانقیمت خود که برای سیاستمداران و ثروتمندان استفاده می‌شود معروف است. لاین آپ هونگچی از سدان، کراس‌اوور و شاسی بلند تشکیل شده که اکثرا بنزینی هستند و تنها دو مدل E-HS9 و E-QM5 که اولی در سال 2020 و دومی در سال 2021 معرفی شدند در دسته الکتریکی‌های این برند قرار می‌گیرند.


طراحی سدان هونگچی E-QM5 بسیار عجیب و غریب است و اصلا شبیه به دیگر محصولات این برند نیست. تنها شباهت‌هایی که می‌توان بین این خودرو و دیگر نمونه‌ها پیدا کرد، شبه جلوپنجره جلو و خط عمود کاپوت است که به صورت قرمز رنگ روشن می‌شود. نمای رو به رو شبیه به موجودات فضایی ترسناک عجیب الخلقه فیلم‌هاست و اصلا زیبا نیست. به رسم اکثر خودروهای روز و چینی، چراغ‌های اصلی بر روی سپر قرار دارند و دیلایت‌ها شبیه به علامت سوال و خیلی باریک بالاتر از آن قرار گرفته‌اند که در انتها به جلو پنجره متصل شده‌اند.


نمای جانبی هونگچی E-QM5 به دور از هرگونه پیچیدگی طراحی شده و تنها نکته‌ای که این بخش را از سادگی خارج می‌کند، تزئین سیاه رنگ ستون C است که آن را سیال‌تر نشان می‌دهد. نمای عقب ساده‌تر از جلو طراحی شده و با دو چراغ خرچنگی ( چون شبیه به دستهای خرچنگ است ) زیباتر از دو نمایی دیگر است.


با مشاهده عکس‌های هونگچی E-QM5، به نظر می‌رسد که این خودرو در دسته سدان‌های کامپکت‌ها قرار بگیرد اما E-QM5 با طول 5040، عرض 1910، ارتفاع 1569 و فاصله بین دو محور 2990 میلی‌متر در سگمنت D یا سدان سایز متوسط جایگذاری می‌شود. به لطف فاصله بین دو محور 2990 میلی‌متر، فضای پا ردیف عقب بسیار زیاد خواهد بود و سرنشینان این ردیف آسایش خوبی را تجربه خواهند کرد.


پیکربندی ردیف عقب در هونگچی E-QM5 دو مدل دارد که یا به صورت 2 صندلی مجزا با یک کنسول ثابت در میان آنها است و یا به صورت عادی با صندلی نیمکت عرضه می‌شود. نمونه اول همچنان بر اصل برند هونگچی پایبند می‌ماند و استایل و فضای لوکسی را در اختیار مالک قرار می‌دهد. باید بدانید این خودرو با همکاری DiDi Chuxing که شرکت اجاره خودرو (تاکسی اینترنتی) در چین به حساب می‌آید تولید شده که پیش از این با برندهایی مانند BYD و Bestune نیز برای استفاده در این ناوگان همکاری کرده است.


با ورود به کابین هونگچی E-QM5 همه چیز تغییر پیدا می‌کند. هیچ چیزی شبیه به نمای بیرون نیست و این تغییر در کنار نبود فضای لوکس با فناوری بالا کمی ناخوشایند به نظر می‌رسد. اکثر خودروهای روز در حال حاضر مجهز به کلاستر فول دیجیتال هستند اما هونگچی E-QM5 همچنان از استایل قدیمی بهره می‌برد. تنها نمایشگر دیجیتال این خودرو از نوع 12 اینچ شناور است که مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی می‌شود. یکی از دلایل این سادگی و ارزان سازی، کاربری هونگچی E-QM5 ( این سدان ویژه رانندگان تاکسی تولید شده ) است. در همین راستا، سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو مجهز به سیستم تشخیص چهره DIIA است که برای بررسی ورود و خروج راننده استفاده می‌شود.


قوای محرکه خودرو هونگچی E-QM5 از یک موتور الکتریکی تشکیل شده که 136 اسب‌بخار قدرت و 180 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در تست‌های چینی، شتاب 0 تا 100 این خودرو 9.5 ثانیه و بُرد مسافت آن با یکبار شارژ باتری 53 کیلووات ساعت، 431 کیلومتر عنوان شده است. مصرف این خودرو به صورت میانگین 12.5 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر عنوان شده که باید دید با توجه به زیرساخت‌های در حال توسعه، آب و هوا، میزان ترافیک و نوع رانندگی تاکسی‌های شهری در ایران برای اضافه شدن به ناوگان تاکسیرانی مناسب خواهد بود یا خیر.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه