شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا سورنتو ۲۰۲۵
رونمایی رسمی در نمایشگاه لس‌آنجلس

نمایشگاه لس‌آنجلس به زودی شروع می‌شود و کیا از این رویداد برای «نیم‌نگاهی به آینده» استفاده خواهد کرد. اگرچه کیا جزئیات بیشتری از این برنامه منتشر نکرده اما تصویر تبلیغاتی منتشرشده به همراه این خبر، سورنتو ۲۰۲۵ را نشان می‌دهد.

کیا سورنتو ۲۰۲۵ که اوایل امسال در کره جنوبی معرفی شده بود، از نسخه جسورانه‌تری از زبان طراحی Opposites United بهره می‌برد. جلوپنجره جدید با چراغ‌های عمودی جذاب و همچنین، چراغ‌های روشنایی روز موسوم به «نقشه ستارگان» از اولین عناصر طراحی هستند که در این فیس‌لیفت به چشم می‌آیند. گلگیر جلو نیز جدید است و ظاهر خشن‌تری دارد. سایر به‌روزرسانی‌های این مدل کمی جزئی‌تر هستند اما شامل چرخ‌هایی با طراحی جدید و چراغ‌های عقب تازه که متصل به یکدیگر هستند می‌شود. گلگیر عقب نیز تغییراتی جزئی داشته و کمی اسپرت‌تر شده است.

نسخه آمریکایی کیا سورنتو ۲۰۲۵ احتمالا از یک فضای داخلی جدید با داشبوردی با طراحی مینی‌مالیستی بهره می‌برد. صفحه نمایش منحنی شامل یک پنل ابزار ۱۲.۳ اینچی دیجیتال و یک صفحه ۱۲.۳ اینچی سرگرمی و اطلاع‌رسانی می‌شود. این سیستم اطلاع‌رسانی نیز جدید خواهد بود و از به‌روزرسانی‌های اینترنتی نیز پشتیبانی خواهد کرد. فناوری کلید دیجیتالی، سیستم شناسایی اثر انگشت و آینه عقب دیجیتالی از سایر ویژگی‌های داخل این خودرو هستند.

در بخش پیشرانه،‌ سورنتو ۲۰۲۵ در کره با گزینه‌های متنوعی عرضه می‌شود. یکی از آن‌ها یک موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ با قابلیت تولید ۲۷۷ اسب بخار و گشتاور ۴۲۲ نیوتن‌متر است. خریداران همچنین به گزینه‌های ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی یا ۲.۲ لیتری دیزلی با ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۴۴۱ نیوتن‌متر نیز دسترسی دارند.

به زودی از جزییات و پیشرانه‌های مخصوص نسخه ایالات متحده هم باخبر خواهیم شد. مدل فعلی سورنتو در آمریکا علاوه بر یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر، پیشرانه‌های هیبریدی و گزینه‌های متنوع پلاگ‌این هیبریدی را هم در دسترس مشتریان قرار داده است.

نظر دهید


در همین زمینه