شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کیا سلتوس
اولین محصول کیا در دور جدید واردات خودرو

 

شرکت کوشا خودرو که متولی واردات محصولات کیا در دور جدید واردات خودرو به کشور است کاتالوگ و مشخصات فنی نهایی کراس‌اوور کیا سلتوس را برای عرضه به بازار منتشر کرد.


کیا سلتوس یک کراس‌اوور ساب کامپکت است که در سال 2019 و ویژه بازار هند معرفی شد و کوشا خودرو این محصول را در سبد محصولات خود برای عرضه قرار داده بود. حال این محصول در کنار 5 مدل تویوتا کرولا، هیوندای النترا، چانگان CS55 Plus، زوتی DL5 و جتا VS7 قرار است فردا در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای کسانی که سال گذشته با سپرده کردن ۵۰۰ میلیون تومان، در سامانه خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند به فروش برسد.


کیا سلتوس که علاوه بر بازار هند در بازار چین با نام کیا KX3 عرضه می‌شود دارای طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور به ترتیب 4315، 1800، 1620 و 2610 میلی‌متر است. این کراس‌اوور کوچک دارای صندوق عقب با ظرفیت 433 لیتر و مخزن سوخت (باک بنزین) 55 لیتری است.


اما در بخش مشخصات فنی باید اشاره کرد که کیا سلتوس با یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی به بازار ایران عرضه می‌شود. این پیشرانه همان نسخه‌ای است که در نسل پیشین محصولات هیوندای و کیا که در بازار ایران حضور داشتند نیز دیده می‌شد. این پیشرانه 4 سیلندر خطی دارای سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ‌‌های ورودی و خروجی (CVVT) است و توانایی تولید 121 اسب بخار قدرت در دور 6300 و 154 تیوتن متر گشتاور در دور 4850 را داراست. این پیشرانه با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک همراه شده است.


از دیگر ویژگی‌های فنی کیا سلتوس می‌توان به سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و سیستم تعلیق از نوع محور پیچشی با فنر لول در محور عقب اشاره کرد.

 

  جهت دانلود کاتالوگ رسمی کیا سلتوس کلیک کنید  


از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی که در کیا سلتوس در دسترس خواهد بود می‌توان به مواردی نظیر سنسور نور (اتولایت)، تنظیم برقی آیینه‌های کناری به همراه جمع‌شوندگی برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، رینگ‌های 17 اینچی‌ آلیاژی، سانروف برقی، کروز کنترل، قابلیت انتخاب رانندگی در مسیرهای برفی، گل و لای و ماسه و همچنینن قابلیت انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دستی، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی 8 اینچی به همراه سامانه اپل کار پلی و اندروید اتو و همچنین درگاه USP و بلوتوث، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای، استارت پیشرانه از راه دور به کمک ریموت خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم هشداردهنده ترمز اضطراری (ESS)، سیستم مدیریت پایداری خودرو (VSM)، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سامانه مانیتورینگ فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید، سامانه کمکی و هشداردهنده هنگام حرکت به سمت عقب در زمان پارک کردن خودرو و.. اشاره کرد.


لازم به ذکر است که قیمت نهایی کراس‌اوور کیا سلتوس برای عرضه در بازار ایران به طور قطعی مشخص و اعلام نشده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه