شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - اوپل کورسا الکتریکی
بهبود نسخه الکتریکی با برد 402 کیلومتر

 

اکثر خودروهای تولید شده دارای کد بدنه‌ای هستند که نسل و سال آن را به صورت دقیق مشخص می‌کند. به طور مثال زمانی که می‌گویند E46، شما آن را با سری 3 دیگری اشتباه نخواهید کرد و مستقیما سراغ نسل چهارم خواهید رفت. اوپل نیز از این قضیه مستثنا نیست و برای کورسا از کد بدنه استفاده می‌کند که در نوع خود جالب توجه است. بر خلاف دیگر خودروسازان که از ترکیب حرف و عدد استفاده می‌کنند و برخی از آنها واقعا پیچیده هستند، اوپل حروف الفبا انگلیسی را ترجیح داده و از نسل اول با حرف A آغاز و تا F که نسل شش این هاچبک دوست داشتنی است ادامه پیدا می‌کند.


کورسا F ابتدا قرار بود مدلی بر پایه پلتفرم و زیر مجموعه جنرال موتورز باشد اما گروه PSA آن را خریداری کرد و حالا این برند و مدل زیر مجموعه استلانتیس محسوب می‌شود. کورسا جدید از سال 2019 بر روی پلتفرم CMP استلانتیس تولید می‌شود و حالا نمونه فیس لیفت این خودرو برای سال 2024 معرفی شده است.


هر دو نسخه ICE (پیشرانه درونسوز) و EV از جلوپنجره موسوم به Vizor سود می‌برند که پیش از این تنها بر روی مدل‌های بزرگتر دیده می‌شد. چراغ‌های جلو همزمان با تغییر شکل کلی، حالا از فناوری ماتریس با 14 LED که به صورت جداگانه کنترل می‌شود استفاده می‌کند. اوپل می‌گوید پرتاب و شدت چراغ‌های جلو به اندازه نور یک استادیوم است اما این موضوع باعث نمی‌شود که خودروهای رو به رو دچار مشکل شوند.


پشت خودرو تایپوگرافی کورسا وجود دارد که از از نمونه Corsa 40 limited edition که سال گذشته معرفی شد به عاریه گرفته شده است. بسته به تریم، خریداران می‌توانند بج‌ها را به صورت تیره و یا نقره‌ای ساتن سفارش دهند. در کنار این موارد، اوپل رنگ جدید Grafik Grey را نیز به پالت رنگی این خودرو اضافه کرد.

 


نمای کابین اوپل کورسا الکتریکی تغییر آنچنانی نداشته اما مدل 2024 حالا از سیستم اطلاعات و سرگرمی 10 اینچی سفارشی بهره می‌برد که پردازنده آن از نوع اسنپدراگون است. این سیستم از اندروید اتو و اوپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. از دیگر تغییرات کابین می‌توان به غربیلک فرمان جدید، الگو صنلی جدید، لیور دنده به روز اشاره کرد.


در خصوص قوای محرکه، اوپل برای این مدل از پیشرانه هایبرید 1.2 لیتر استفاده می‌کند که 100 و یا 136 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این میزان نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک هوشمند دو کلاچه به چرخ‌های اوپل کورسا الکتریکی منتقل می‌شود. پیشرانه‌های توربو 98 و 128 اسب‌بخار نیز برای این خودرو موجود است. پیشرانه 1.2 لیتر تنفس طبیعی با 74 اسب‌بخار قدرت نیز برای تکمیل لاین آپ و مشتریانی که دنبال رانندگی کم مصرف و بی دردسر هستند قابل سفارش خواهد بود.


اما بزرگترین تغییر، وجود کورسا الکتریکی بهبود یافته است که جایگزین Cors-e می‌شود. در حالت پایه این هاچبک 136 اسب‌بخار قدرت و 357 کیلومتر بُرد مسافت دارد. نسخه قوی‌تر این مدل با 156 اسب‌بخار و 260 نیوتن‌متر گشتاور با برد تخمینی 402 کیلومتر نیز در آینده معرفی خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه