شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا کرولا
عرضه در سامانه یکپارچه از فردا

 

با آزادسازی دوباره واردات خودرو و اعطای مجوز برای واردات خودروهایی با سقف قیمتی 20 هزار یورو، یکی از برندهایی که احتمال زیادی برای حضور مجددش در بازار ایران داده می‌شد تویوتا بود. این برند که سابقه حضور چند ده ساله در بازار ایران را داشته و به دلیل کیفیت بالای ساخت و استهلاک پایین محصولاتش از محبوبیت بسیاری در میان مشتریان ایرانی برخوردار است پیش از این توسط شرکت ایرتویا به بازار ایران عرضه می‌شد.


اما همانطور که می‌دانیم در دور قبلی واردات و پس از اعمال ممنوعیت‌ها، این شرکت با مشکلات بزرگی روبه‌رو شد که ادامه فعالیت آن را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. در دور جدید واردات نیز پیش‌بینی می‌شد که این شرکت دوباره بتواند متولی عرضه خودروهای تویوتا در ایران باشد اما آن طور که مشخص شد شرکت معین خودرو قرار است نماینده عرضه محصولات تویوتا در دور جدید واردات خودرو به بازار ایران باشد. شرکت معین خودرو در واقع همان شرکت معین موتور است که از اواخر دهه ۸۰ شمسی واردات و خدمات پس از فروش محصولات پورشه به ایران را بر عهده داشت و حالا با نام معین خودرو عرضه محصولات تویوتا را نیز در دست دارد.


اولین محصول از خانواده بزرگ تویوتا که در بازار ایران عرضه می‌شود سدان محبوب کرولا است که تا کنون 12 نسل را تجربه کرده است.


تویوتا کرولا قرار است در آخرین نسل خود که نسل دوازدهم این سدان خوشنام و محبوب به شمار می‌رود به بازار ایران راه پیدا کند. این نسل با کد E210 شناسایی می‌شود و از سال 2018 در حال عرضه است. البته مطابق سنت دیرینه تویوتا، سدان کرولا در بازارهای مختلف می‌تواند با چهره‌های متفاوت عرضه شود. نسخه‌ای از تویوتا کرولا که قرار است به بازار ایران وارد شود همان نسخه‌ای است که در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بازارهای اروپایی و همچنین آمریکای لاتین عرضه می‌شود و به نوعی نسخه پیش از فیس‌لیفت این محصول (نسخه 2022) به شمار می‌رود.

 


این نسل از تویوتا کرولا دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4635، 1780 و 1455 میلی‌متر است که یک سدان سگمنت C به شمار می‌رود. سیستم تعلیق به کار رفته در این نسخه از تویوتا کرولا در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع چند اتصالی (مولتی لینک) است.


در بخش قوای محرکه اما تویوتا کرولا با پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ به بازار ایران راه پیدا می‌کند. این پیشرانه که دارای حجم دقیق 1197 سی‌سی است توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور را داراست. بر اساس اطلاعات درج شده در کاتالوگ این محصول شتاب صفر تا صد تویوتا کرولا حدود 12 ثانیه و مصرف سوخت آن نیز 5.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی اعلام شده است.


در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز تویوتا کرولا به سیستم کروز کنترل،کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل (ABS)، سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه استارت دکمه‌ای، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی 9 اینچی و 6 عدد بلندگو و درگاه USP و بلوتوث، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، سنسور تهویه مطبوع و ... اشاره کرد.


هنوز قیمت نهایی این محصول برای بازار ایران مشخص نشده است. تویوتا کرولا قرار است فردا به همراه 5 محصول دیگر برای کسانی که سال گذشته با سپرده کردن ۵۰۰ میلیون تومان، در سامانه خودروهای وارداتی ثبت نام کرده بودند به فروش برسد.

 

نظر دهید


در همین زمینه