شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آریزو 5 جی‌تی
محصول جدید و پرقدرت چری

 

چری نسخه جدیدی از سدان کامپکت اسپرت خود یعنی آریزو 5 جی‌تی را در چین معرفی کرد. آریزو 5 جی‌تی اصلی در سپتامبر 2022 در چین با پیشرانه 1.6 لیتر توربو معرفی شده بود و حالا نسخه‌ای مقرون به صرفه و اران‌تر از آن با پیشرانه 1.5 و 1.6 توربو به بازار عرضه خواهد شد.


از نظر طراحی نمونه جدید با نمونه قبلی تفاوتی ندارد و همچنان از جلوپنجره X مانند، چراغ‌های LED نازک جدید همراه با راهنما پویا استفاده می‌کند که این نما را به لکسس شبیه کرده است. نمای عقب آریزو 5 جی‌تی نیز با چراغ‌های متصل به یکدیگر که تم سیاه رنگ دارند و خروجی‌های اگزوز دوبل طراحی جلو را تکمیل می‌کند. آریزو 5 جی‌تی جدید 4710 میلی‌متر طول، 1829 میلی‌متر عرض، 1490 میلی‌متر ارتفاع و 2670 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد.


داخل کابین آریزو 5 جی‌تی تزئینات نارنجی رنگ وجود دارد که می‌توان آنها را بر روی فرمان، کمربند ایمنی، خروجی‌های تهویه مطبوع، کنسول میانی، رودری‌ها و نخ چرم صندلی‌ها دید. از امکانات کابین آریزو 5 جی‌تی می‌توان به گرمکن صندلی جلو، فرمان قابل تنظیم چهارجهته، دو نمایشگر پشت فرمان و سیستم اطلاعات و سرگرمی 20.5 اینچ، لیور دنده الکترونیکی، شارژر بی‌سیم و کنترل صوتی اشاره کرد.

 


مهمترین تغییر در نسخه جدید پیشرانه آن محسوب می‌شود. این نمونه حالا از پیشرانه 1.5 لیتر توربو بهره می‌برد که 154 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس CVT به چرخ‌های جلو آریزو 5 جی‌تی منتقل می‌شود. در کنار این پیشرانه، نسخه 1.6 لیتر توربو تنها در تریم بالا وجود دارد که 194 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.


امکانات ایمنی و رفاهی آریزو 5 جی‌تی شامل دستیار رانندگی L2+، کروز کنترل تطبیقی، حفظ بین خطوط، سیستم محدودیت سرعت، ترمز اضطراری، نقطه کور، هشدار تغییر لاین، دوربین 360 درجه و هشدار برخورد از عقب می‌شود. آریزو 5 جی‌تی دارای 5 ستاره ایمنی C-NCAP است.

نظر دهید


در همین زمینه