شبکه‌های اجتماعی

ام‌جی One، کراس‌اووری با دو چهره
Automobile Farsi - MG One

سومین کراس‌اوور ام‌جی در بازار چین معرفی شد

 

ام‌جی در حال حاضر دو کراس‌اوور در بازار چین دارد. اولی ام‌جی ZS که طول آن 4323 میلی‌متر است و دیگری ام‌جی پیلوت که طول آن به 4610 میلی‌متر می‌رسد. حالا این برند سومین کراس‌اوور خود را با نام ام‌جی وان (MG One) برای بازار چین آماده کرده است. با این حال گروه سایک که مالک برند ام‌جی است، برنامه‌های زیادی برای این کراس‌اوور دارد تا با آن به بازارهای خارجی نفوذ کند. بر اساس اطلاعات اولیه، تولید ام‌جی وان به زودی در هند نیز آغاز خواهد شد و علاوه بر آن بازار بریتانیا نیز و در ادامه قاره اروپا نیز مقصد این خودروی جدید خواهد بود.


از نظر اندازه ام جی وان فقط کمی از ام‌جی پیلوت کوچک‌تر است و از این نظر در ردیف فولکس واگن تیگوآن قرار می‌گیرد. طول، عرض و ارتفاع ام جی وان به ترتیب 4579، 1866 و 1601 میلی‌متر است و دارای فاصله بین دو محوری برابر با 2670 میلی‌متر است. ویژگی جدید طراحی محصولات ام‌جی که از سال گذشته و با مدل پیلوت معرفی شد، دهان بزرگ آن در نمای جلو است. در حقیقت نمای جلو با جلوپنجره‌های بزرگ که رو به پایین متمایل شده، با نمای کناری به خوبی تلفیق شده است.


برای نمای جلوی ام‌جی وان دو چهره توسعه داده شده که مشتری‌ها می‌توانند هر کدام را خواستند انتخاب کنند. این دو جلوپنجره با حروف یونانی α و β از یکدیگر تفکیک شده‌اند.


ام جی وان بر پایه پلتفرم ماژولار زیگما طراحی شده که سایک موتور آن را برای تمام برندهای خود توسعه داده است. این پلتفرم اجازه می‌دهد فاصله بین دو محور بین 2600 تا 3000 میلی‌متر متغیر باشد. این پلتفرم همچنین طراحان اجازه می‌دهد عرض خودرو بین 1560 تا 1700 میلی‌متر متغیر باشد. سیستم‌های تعلیق متنوع برای عقب، پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی ( برای خودروهای الکتریکی از پلتفرم دیگری استفاده می‌شود) و همچنین مجموعه‌ای از سیستم‌های الکترونیکی مدرن برای پلتفرم زیگما سایک موتور در نظر گرفته شده است. روئی iMax8 که یک مینی‌ون است، اولین محصول بر پایه این پلتفرم به شمار می‌رود که به تازگی معرفی شده است و ام جی وان دومی خودرو بر پایه این پلتفرم به شمار می‌رود.


ام جی وان با یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی که توان تولید 181 اسب بخار را دارد وارد بازار خواهد شد. این پیشرانه به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی یا یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک نیرو را فقط به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. احتمالا ام جی در آینده موتورهای دیگری را نیز برای این خودرو معرفی خواهد کرد. هنوز هیچ تصویری از نمای داخلی ام‌جی وان منتشر نشده است، اما در تاریخ 30 ژوئیه این خودرو برای اولین بار به نمایش گذاشته خواهد شد و سازندگان آن جزییات بیشتری از این خودرو اعلام خواهند کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه