شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: محسن قاضی
فونیکس آریزو 6 پرو به طور رسمی رونمایی شد + قیمت و مشخصات فنی
اتومبیل فارسی - فونیکس آریزو 6 پرو

از سوی مدیران خودرو

 

شرکت مدیران خودرو شب گذشته با برگزاری مراسمی به طور رسمی از فونیکس آریزو 6 پرو رونمایی کرد. البته این محصول پیش از این توسط خبرنگاران در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد بررسی میدانی و تست قرار گرفته بود. آریزو 6 پرو یک سدان سگمنت C است که دارای طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور به ترتیب 4710، 1825، 1490 و 2650 میلی‌متر بوده و بر اساس آریزو 5 توسعه یافته است.

 

 

تغییرات ظاهری و کابین آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو در بخش نمای خارجی در قیاس با آریزو 6 تغییراتی را پشت سر گذاشته است. در بخش دماغه و جلوی خودرو، مجموعه سپر و جلو پنجره با نمونه جدید که دارای خطوط افقی کرومی است تعویض شده است. همچنین در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب به طور کلی دست خوش تغییر شده‌اند. علاوه بر این سپر و درب صندوق عقب نیز از جمله بخش‌هایی در آریزو 6 پرو است که نسبت به آریزو 6 دچار تغییر شده است.

 

علاوه بر تغییرات در نمای خارجی، آریزو 6 پرو در داخل کابین نیز به روز رسانی‌هایی را دریافت کرده است. کنسول وسط، اهرم تعویض دنده تریم کلی و رنگ‌‌آمیزی قطعات تزئینی و همچنین روکش صندلی‌ها نسبت به نسخه قبلی تغییراتی را پشت سر گذاشته‌اند. پنل سیستم تهویه مطبوع نیز مورد بازنگری قرار گرفته است تا دسترسی بهتری را برای راننده ایجاد کند. بخش‌های عمده‌ای از داشبورد از پلاستیک نرم تهیه شده و در بخش‌هایی هم از چرم مصنوعی استفاده شده است.

 

 

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو در بخش پیشرانه تغییر بزرگی نسبت به آریزو 6 نداشته است. این سدان مدیران خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است که توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 220 نیوتن‌متر را در محدوده 1750 تا 4000 دور در دقیقه دارا است. اما نکته حائز اهمیت این است که این پیشرانه با جعبه‌دنده CVT بهینه شده و جدیدی همراه شده است که توانایی شبیه‌سازی یک جعبه‌دنده 6 سرعته را دارا است. این مساله سبب شده است عملکرد آریزو 6 پرو نسبت به آریزو 6 در شتاب‌گیری و تعویض دقیق‌تر و بهتر دنده‌ها بهبود قابل توجهی داشته باشد.

 

لازم به ذکر است که سیستم تعلیق به کار رفته در آریزو 6 پرو در محور جلو از نوع مستقل مک فرسون و در محور عقب از نوع میله پیچشی است. 

 

 

تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی

نکته بسیبار قابل توجه در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی در آریزو 6 پرو، وجود سیستم کمکی رانندگی موسوم ADAS است. این سامانه شامل شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار نقطه کور، رادار هشدار ترافیک جانبی و رادار هشدار تغییر لاین است. 


از دیگر تجهیزات عرضه شده در آریزو 6 پرو می‌توان به مواردی نظیر سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی، استفاه از نمایشگر 10.25 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان، 6 کیسه هوای ایمنی،سامانه‌های کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS)، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)، ترمز پارک برقی همراه اتوهلد، دوربین‌ 360 درجه، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و ساب‌ووفر، شارژر وایرلس تلفن همراه، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، امکان انتخاب حالت‌های رانندگی ECO و اسپرت، فرمان برقی،دکمه‌های کنترلی روی فرمان و... اشاره کرد.

 

 

قیمت و زمان عرضه

مدیران خودرو قیمت رسمی آریزو 6 پرو را یک میلیارد و 60 میلیون تومان اعلام کرده است. این قیمت حدود 250 میلیون تومان از سدان KMC J7 که به تازگی توسط کرمان موتور رونمایی شده ارزان‌تر است و باید دید عملکرد این محصول در بازار و استقبال مشتریان از آن چگونه خواهد بود. بر اساس شنیده‌ها طرح فروش آریزو 6 پرو از اوایل هفته جاری آغاز خواهد شد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه