شبکه‌های اجتماعی

بزرگ‌ترین ب‌ام‌و تاریخ  معرفی شد

آشنایی با  کراس‌اوور هفت نفره باواریایی

 بعد از مدت‌ها آزمون و تست فنی سرانجام ب‌ام‌و X7 معرفی شد. این اتومبیل از طرف ب‌ام‌و وارد میدان می‌شود تا رقابت میان SUVهای غول‌پیکر مانند کادیلاک اسکالید، مرسدس‌بنز GLS و لکسوس LX وارد مراحل هیجان‌انگیزتر و جدی‌تری شود.  X7 با فاصله قابل توجه‌ای بزرگ‌ترین کراس‌اوور ب‌ا‌م‌و در تمام سبد محصولات این شرکت محسوب می‌شود که طول آن 23 سانتی‌متر بیشتر از مدل X5 و تنها 7.6 سانتی‌متر کوتاه‌تر از سری 7 استاندارد است. به گفته ب‌ام‌و این خودرو از "بزرگ‌ترین جلوپنجره دوقلویی  که تا کنون برای یک ب‌ام‌و طراحی ‌شده" سود می‌برد.

 

طراحی بدنه
طراحی کراس‌اوور غول‌آسای جدید ب‌ام‌و در مجموع با زیرکی صورت گرفته است. طراحی بدنه آن در بیشتر قسمت‌ها ساده و به دور از پیچیدگی انجام شده و از خط‌های موزون و ملایم در بخش‌های مختلف استفاده شده است.
همه نسخه‌های X7 به صورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود. اگر از صندلی‌های استاندارد در ردیف دوم استفاده کنید ظرفیت سرنشینان هفت نفر خواهد بود، اما اگر برای ردیف دوم صندلی‌های ویژه را انتخاب کنید ظرفیت اتومبیل به شش نفر کاهش می‌یابد ولی در عوض تنظیمات صندلی‌های ردیف دوم مانند صندلی‌های جلو در همان جهت‌ها قابل تنظیم خواهند بود. فضای بار X7 در حالت استاندارد و با وجود ردیف سوم صندلی‌ها 326 لیتر و با خواباندن صندلی‌های آخر این میزان به 750 لیتر می‌رسید. اگر نیاز به فضای بیشتری دارید می‌توانید با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به ظرفیت 2120 لیتر برسانید.


طراحی داخلی X7
آن گونه که در عکس‌های رسمی محصول جدید ب‌ام‌و دیده می‌شود فضای داخلی X7 با پوشش گسترده مخمل محیط گرم و دوست‌داشتنی را ایجاد کرده است. دو صفحه نمایش 12.3 اینچی برای سیستم‌ اطلاعات و سرگرمی و همچنین نمایشگر تجهیزات در نظر گرفته شده است. طراحی داخلی X7 شباهت بسیاری با سایر محصولات این شرکت دارد، اما استفاده از چرم و طرح چوب  ظاهر جذاب و مجللی به آن بخشیده است. سرنشینان این خودرو در هر سه ردیف می‌توانند از سانروف بزرگ و دو قسمتی X7 لذت ببرند. آپشن‌های پرمیوم و باکیفیتی برای این خودرو در دسترس است که می‌توان به عنوان مثال سیستم صوتی 1500 واتی هارمن کاردن و سان‌روف نورپردازی شده که می‌تواند طرح‌های مختلفی را از جمله یک آسمان پرستاره بر روی شیشه ایجاد کند.


قدرت و عملکرد ب‌ام‌و X7
ب‌ام‌و X7 در نسخه xDrive40i از یک پیشرانه 3.0 لیتری خطی شش سیلندر با قدرت 335 اسب بخار و گشتاور 447 نیوتن‌متر و در مدل xDrive50i از یک نمونه 4.4 لیتری V8 با 456 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرد که در هر دو نسخه در کنار جعبه دنده 8 سرعته و سامانه تمام‌چرخ محرک قرار خواهند گرفت. سیستم تمام‌چرخ محرک این ب‌ام‌و می‌تواند تمام قدرت تولیدی پیشرانه به محور عقب بفرستد که مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود است. بسته‌های آف‌رود و هندلینگ پویا نیز برای ب‌ام‌و X7 در دسترس خواهد بود. در نسخه xDrive50i می‎توان ظرف 5.2 ثانیه از سرعت صفر به 96 کیلومتر در ساعت رسید.
سیستم تعلیق در تمام مدل‌های X7 از نوع کاملا مستقل بوده که در محور جلو از نمونه دوبل جناغی  و در محور عقب از نوع پنج اتصالی است. سیستم تنظیم ارتفاع X7 به صورت خودکار عمل می‌کند و برای کارکرد هر چه بهینه‌تر از کمپرسورهای باد جداگانه سود می‌برد.
ب‌ام‌و X7 در ماه مارس به نمایندگی‌های این خودروساز باواریایی می‌رسد، اما امکان خریداری و سفارش آن در ماه جاری وجود دارد. تولید ب‌ام‌و X7 در اسپارتانبورگ کارولینای جنوبی در کنار دیگر اعضای خانواده X انجام می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه