شبکه‌های اجتماعی

جدیدترین کراس‌اوور برقی دانگ فنگ معرفی شد
اتومبیل فارسی - نانوباکس کراس‌اوور برقی دانگ فنگ

تنها 44 اسب بخار قدرت


دانگ فنگ جدیدترین کراس‌اوو اقتصادی برقی خود را بر پایه رنو سیتی K-ZE و داچیا اسپرینگ معرفی کرد. دانگ فنگ با محصولات فرانسوی رنو یعنی کوئید و سیتی K-ZE غریبه نیست و آنها را در چین و کنار محصولات ریبج شده‌ای مانند Aeolus EX1, Fengxing T1, Fengguang E1, Venucia e30 تولید می‌کرد. حالا نانو باکس عضو جدید این خانواده با طراحی خارجی و داخلی به روز و مدرن محسوب می‌شود.


اگر دقت کافی نداشته باشید، باز متوجه خواهید شد که بسیاری از پانل‌های نانو باکس با رنو سیتی و کوئید یکسان است که شامل درب‌ها، شیشه‌ها و گلگیر‌ها می‌شود. سپر جلو که با چراغ‌های اصلی پوشانده شده و دیلایت‌های رنو که در بالای آن و کنار جلوپنجره مشکی قرار دارند جدید‌ترین بخش این خودرو به حساب می‌آیند. دانگ فنگ برای این خودرو 4 رنگ مشکی، صورتی، سفید و آبی کم‌رنگ در نظر گرفته که هر کدام با تزئینات طلایی و یا سفید عرضه می‌شوند.


از نظر ابعاد کراس‌اوور نانو باکس با طول 3723، عرض 1579، ارتفاع 1515 میلیمتر و فاصله بین دو محور 2423 میلیمتر به فرانسوی‌ها نزدیک است. (جالب می‌شود بدانید این خودرو از ساندرو استپ‌وی کوچکتر خواهد بود.)


هرچقدر که پلتفرم و بدنه نانو باکس با نمونه‌های فرانسوی اشتراک داشت، کابین کاملا تغییر کرده و طراحان دانگ فنگ آن را از نو طراحی کرده‌اند. آنها سعی داشته‌اند تا در اوج سادگی کابینی مدرن بسازند که با ابعاد و کلاس خودرو هماهنگ باشد. از این رو کابین در اوج سادگی دارای نمایشگر پشت فرمان 7 اینچ، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی 10 اینچ و ناب چرخشی گیربکس است. از نظر میزان تجهیزات ایمنی و رفاهی، نانو باکس با ABS، AEB، سنسور پارک عقب، تهویه مطبوع، دستیار صوتی و قابلیت کنترل برخی از امکانات از روی تلفن همراه عرضه می‌شود.


قوای محرکه خودرو نانو باکس یک موتور الکتریکی با خروجی 44 اسب‌بخار و 125 نیوتن‌متر گشتاور است که این نیرو و قدرت به محور جلو انتقال پیدا می‌کند. باطری 27.2 کیلووات ساعت این کراس‌اوور کوچک می‌تواند برد 331 کیلومتر را در استاندارد CLTC داشته باشد. برای قیاس، داچیا اسپرینگ در استاندارد WLTP بُرد پیمایش 225 کیلومتر دارد. به گفته این شرکت، باطری‌های در مدت زمان 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می‌شوند و شارژ کامل آن نیز به 4 ساعت زمان نیاز دارد.


خودرو نانو باکس توسط دانگ فنگ EV که زیر مجموعه شرکت مادر محسوب می‌شود عرضه خواهد شد که وظیفه تولید خودروهای برقی در تمامی سگمنت‌ها را برعهده دارد. این شرکت برنامه دارد تا در پنج سال آینده محصولات متنوعی را به بازار عرضه کند. قیمت این خودرو بسته به نوعی که دارد بین 9.748 تا 10.637 دلار است. رزرو این خودرو صفی 2 ماهه دارد و طبق ادعای شرکت این خودرو در 24 ساعت اولیه 10 هزار سفارش را به ثبت رسانده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه