شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مکث موتور ونوسیا V-Online هیبرید
ونوسیا V-Online DD-i با مجموع بُرد 1132 کیلومتر

 

با توجه به مطالب منتشر شده طی این مدت متوجه شده‌اید که برند ونوسیا جوینت‌ونچر دانگ‌فنگ و نیسان است که در چین محصولاتی را بر پایه نیسان تولید می‌کند و به زودی توسط مکث موتور به بازار ایران عرضه می‌شود. این اولین خودرو پلاگین هایبرید این جوینت ونچر محسوب می‌شود که از فناوری سوپر هایبرید موسوم به DD-i بهره می‌برد.


طراحی کلی ونوسیا V-Online هیبرید با نمونه بنزینی تفاوتی ندارد اما این جزئیات ریز است که تفاوت ایجاد می‌کند. از این تفاوت‌ها می‌توان به تغییر مش جلو پنجره، تبدیل قطعه تزئینی کروم به نوار نورانی بالای جلو پنجره که دیلایت‌ها را پس از عبور از حرف V شکل به یکدیگر متصل می‌کند، تغییر پوزیشن و گرافیک دیلایت و هدلایت و همینطور تغییر ورودی‌های سپر از بالا به پایین سپر اشاره کرد. در دیگر نماها این مدل با نسخه بنزینی یکسان است.


داخل کابین ونوسیا V-Online هیبرید نیز تفاوتی فاحشی با نسخه بنزینی ندارد و همچنان از دو نمایشگر 12.3 اینچ متصل به یکدیگر بهره می‌برد که گرافیک، کیفیت و تاچ بسیار خوبی دارد. از امکانات این کابین می‌توان به 4 کیسه هوا، سانروف پاناروما، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، استارت از راه دور، صندلی‌های چرم، تنظیم برقی صندلی‌های جلو شارژ بیسیم و سیستم صوتی 8 بلندگو اشاره کرد. تنها تفاوتی که در کابین وجود دارد تبدیل اهرم تعویض وضعیت گیربکس از حالت سر دنده الکترونیکی به نوع دکمه‌ای است.

 


قوای محرکه این کراس‌اوور را پیشرانه درونسوز 1.5 لیتر توربو با 163 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور به همراه موتور الکتریکی 204 اسب‌بخار و 320 نیوتن‌متر گشتاور تشکیل می‌دهد. ونوسیا مانند D60 Plus EV برای این نمونه نیز دو پک باتری با ظرفیت‌های 10.3 و 18.4 کیلووات ساعت استفاده کرده است. این دو باتری در حالت فول شارژ به ترتیب 60 و 110 کیلومتر بُرد مسافت را در چرخه NEDC تامین می‌کند. ونوسیا V Online DD-i با باک پُر و باتری فول شارژ می‌تواند 1132 کیلومتر پیمایش داشته باشد. شتاب صفر تا 100 ونوسیا V-Online هیبرید 7.8 ثانیه اعلام شده است. نسخه‌ای که توسط مکث موتور به بازار ایران عرضه می‌شود نسخه 18.4 کیلووات ساعتی خواهد بود.


از نظر ابعاد، این کراس‌اوور 4607 میلی‌متر طول، 1917 میلی‌متر عرض، 1629 میلی‌متر ارتفاع و 2700 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. کراس‌اوور ونوسیا V-Online هیبرید بر روی رینگ‌های 19 اینچ آلومینیومی سوار شده است.

نظر دهید


در همین زمینه