شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ام‌جی 3
کوچک‌ترین عضو خانواده MG به دنبال رقابت با تویوتا یاریس

ام‌جی در نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴، از نسل جدید ام‌جی۳ که به عنوان مدل پایه خط تولید برند فعالیت می‌کند رونمایی کرد. این هاچ‌بک فشرده و کوچک دچار تغییر و تحولات ظاهری و فنی متعددی شده و اکنون به صورت انحصاری، با یک پیشرانه جدید هایبریدی با توان تولید ۱۹۲ اسب بخار ارائه خواهد شد.

تیزرهای تبلیغاتی ام‌جی پیش از رونمایی رسمی نشان داده بود که ظاهر نسل جدید ام‌جی۳ متحول خواهد شد. این هاچ‌بک که طراحی آن در شانگهای انجام شده، زبان طراحی مدل‌های بزرگ‌تر مجموعه مثل ام‌جی۵ و ام‌جی۷ را دنبال می‌کند و از ویژگی‌های ظاهری خشن‌تر و بدنه جذاب‌تری بهره می‌برد.

ام‌جی۳ ۲۰۲۴ طول و عرضی برابر با ۴۱۳۳ میلی‌متر و ۱۷۹۷ میلی‌متر دارد و با ارتفاعی که به ۱۵۰۲ میلی‌متر می‌رسد، خودروی در مجموع بزرگ‌تر و عریض‌تری نسبت به مدل قبلی محسوب می‌شود. طبق اطلاعات منتشرشده توسط ام‌جی، ابعاد جدید منجر به فضای داخلی وسیع‌تر و ظرفیت ۲۹۳ لیتری صندوق عقب شده و بنابراین، ام‌جی۳ فضای بار بیشتری نسبت به رقیب مستقیم خود یعنی تویوتا یاریس هایبرید ارائه می‌دهد. در اتاقک خودرو، یک پنل ابزار دیجیتالی ۷ اینچی و یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی مخصوص سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی دیده می‌شود که از ویژگی‌های استاندارد آن می‌توان به سیستم جهت‌یابی و پشتیبانی از اتصال Android Auto و Apple CarPlay اشاره کرد. چندین دکمه و سوییچ در کنسول مرکزی دیده می‌شود و چهار پورت USB و دکمه‌های بیشتر روی فرمان سایر تجهیزات خودرو در این بخش را تشکیل می‌دهند. ام‌جی۳ همچنین مجهز به سیستم ایمنی MG Pilot ADAS است و به سیستم‌هایی مثل کروزکنترل تطبیقی مجهز است.

بر خلاف نسل قبلی که فقط با پیشرانه احتراقی تنفس‌طبیعی عرضه می‌شد، ام‌جی۳ ۲۰۲۴ به صورت انحصاری با پیشرانه هایبریدی خودشارژ فروخته خواهد شد. پیشرانه Hybrid+ از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۰۱ اسب بخاری، تک‌موتور الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری، یک باتری ۱.۸۳ کیلووات‌ساعت و یک جعبه‌دنده ۳ سرعته اتوماتیک تشکیل شده است. راننده به سه حالت رانندگی اکو، استاندارد و اسپرت دسترسی دارد که در آخرین مود، شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو ۸ ثانیه طول می‌کشد. مصرف سوخت ترکیبی خودرو نیز ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان آلایندگی آن ۱۰۰ گرم کربن دی‌اکسید در هر کیلومتر است.

رقبای ام‌جی۳ که با پیشرانه‌های هایبریدی خودشارژ عرضه می‌شوند شامل محصولاتی مثل تویوتا یاریس، رنو کلیو و هوندا جز است. سایر خودروهای سگمنت یا با پیشرانه‌های هایبریدی خفیف ارائه می‌شوند (مثل پژو ۲۰۸، اوپل کورسا و هیوندای i20) و یا مجهز به پیشرانه‌های غیرالکتریکی‌شده (مثل فولکس‌واگن پولو، اشکودا فابیا و سئات ایبیزا) هستند. ام‌جی قیمت مدل جدید را اعلام نکرد اما طبق آخرین گزارشات، انتظار می‌رود که قیمت پایه خودرو چیزی نزدیک به ۲۰ هزار پوند (۲۵ هزار و ۵۰۰ دلار) باشد.

نظر دهید


در همین زمینه