شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شورولت کامارو Vivid Orange Edition
نسخه مخصوص ژاپن

 

شورولت در آستانه توقف تولید کامارو به سر می‌برد و برنامه ریزی شده تا ژانویه 2024 این نمونه اسپرت از روی خط تولید کنار برود. این شرکت می‌گوید نام کامارو حذف نخواهد شد اما جایگزین آن بلافاصله معرفی نمی‌شود.


تقریبا در بین خودروسازها رسم شده که اگر مدلی خاص به پایان چرخه زندگی خود می‌رسد پیش از آنکه آن را به یکباره از خط کنار بگذارند، چند مدل تولید محدود از آن تولید کنند تا به یادگار بماند و به همین علت ارزش بالایی را نیز بدست آورد. شورولت نیز از این قضیه مستثنا نیست و حالا که قصد توقف تولید کامارو را دارد، برای بازار ژاپن نسخه‌ای ویژه با نام Vivid Orange Edition را تولید کرده است.

 


همانطور که از نام این خودرو پیداست، رنگ بدنه آن نارنجی بسیار زیبایی است که در پالت رنگی نسخه استاندارد آمریکا دیده می‌شود اما در بازار ژاپن آن را عرضه نمی‌کردند. به این واسطه تنها 20 خریدار ژاپنی فرصت دارند تا کامارو نارنجی رنگ با گرافیک نقره‌ای را که پیش از این در دسترس نبود از آن خود کند. صندلی‌های اسپرت ریکارو و به طور کل کابین کامارو Vivid Orange Edition از جنس چرم مشکی پوشیده شده تا کنتراست بیشتری با بدنه ایجاد کند.


این خودرو بر اساس کامارو SS توسعه پیدا کرده و در نتیجه از پیشرانه هشت سیلندر 6.2 لیتر بهره می‌برد که برخلاف ورژن آمریکایی با 455 اسب‌بخار قدرت و 603 نیوتن‌متر گشتاور؛ 447 اسب‌بخار قدرت و 617 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.


قیمت Vivid Orange Edition در ژاپن 66.275 دلار قیمت‌گذاری شده در حالی که نسخه استاندارد SS تنها 62.908 دلار قیمت دارد. سفارشات این خودرو 8 می آغاز شده و در روز طرفداران شورولت در 20 می به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه