شبکه‌های اجتماعی

آشنایی با تیگو ۷ پرو، محصول جدید مدیران خودرو
اتومبیل فارسی - تیگو 7 پرو در کنار تیگو 8 پرو

در حاشیه مراسم اهدای جوایز طراحی خودروی مفهومی ام‌ وی ام


مدیران خودرو جمعه شب همزمان با اهدای جوایزه مسابقه طراحی خودروی مفهومی، دو محصول خود را به صورت رسمی به نمایش در آورد. در این رویداد تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو در معرض نمایش قرار گرفت. مدیران خودرو قصد دارد این دو محصول را در سال جاری وارد بازار ایران کند و این تنها بخشی از برنامه نوسازی محصولات این شرکت به شمار می‌رود.


تیگو 7 پرو که در این رویداد نخستین نمایش عمومی خود را پشت سر گذاشت، یک کراس‌اوور کوچک است با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4500، 1842 و 1746 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن به 2760 میلی‌متر می‌رسد. این خودرو قرار است جایگاهی بین تیگو 8 پرو و تیگو 7 را در میان محصولات مدیران خودرو پر کند.


تیگو 7 پرو در حقیقت نسل دوم تیگو 7 است که در دنیا به صورت همزمان با نسل نخست تولید و عرضه می‌شود. این خودرو در بازار ایران به یک موتور 1.5 لیتری توربو با توان 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متز عرضه خواهد شد. یک جعبه دنده CVT با شبیه سازی 9 سرعته نیز نیروی این پیشرانه را به محور جلو انتقال می‌دهد.


تیگو 7 پرو از نظر طراحی خودرویی مدرن است که از الما‌ن‌های روز طراحی خودرو در دنیا پیروی می‌کند. در نمای جلو علاوه بر جلوپنجره کهکشانی که امضای این روزهای محصولات چری است، شاهد استفاده از چراغ‌های LED ماتریسی هستیم که هم از نظر طراحی به این خودرو کمک کرده است و هم از نظر عملکردی قدرتمندتر از چراغ‌های هالوژنی است.


در نمای داخلی تیگو 7 پرو نیز سبک جدید طراحی خانواده چری دیده می‌شود. استفاده از پوشش‌های چرمی برای داشبورد و صندلی‌ها، یکی از ویژگی هایی است که در بازار ایران مورد توجه مشتریان است. دو نمایشگر یکی برای اطلاعات سرگرمی با اندازه 10.25 اینچ و دیگری به عنوان صفحه کیلومتر خودرو مورد استفاده قرار گرفته است. از ویژگی‌های دیگر کابین تیگو 7 پرو می‌توان به نورپردازی مخفی آن اشاره که در شب جلوه خاصی به کابین می‌دهد. پنل سیستم تهویه نیز در حقیقت یک صفحه لمسی 8 اینچی است که به وسیله آن می‌توان میزان پرتاب باد و دما را به صورت مجزا برای سرنشین‌های جلو تنظیم کرد.


تیگو 7 پرو به سیستم تعویض دنده الکترونیکی مجهز شده است، به همین منظور قیمت میانی آن دارای طراحی دو طبقه است که می‌توان از آن برای قرار دادن اشیا گوناگون استفاده کرد. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به شارژر وایرلس، سانروف پانورامای بزرگ، شش کیسه هوا، اتوهلد، ترمز پارک الکترونیکی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و در صندوق برقی اشاره کرد.


تیگو 7 پرو خودرویی پنج نفره است که در صورت استفاده از تمام ضرفیت سرنشین‌ها، فضای بار 475 لیتری را در اختیار قرار می‌دهده با این حال صندلی‌های ردیف دوم آن با نسبت 60:40 امکان جمع شدن دارد که در این صورت فضای بار آن به 1500 لیتر افزایش می یابد.


مدیران خودرو قصد دارد این خودرو در ماه‌های پایانی سال جاری در بازار ایران عرضه کند. از رقبای مستقیم این خودرو می‌توان به فردا T5 اشاره کرد. با توجه قیمت حدود 1 میلیارد تومانی تیگو 7، می‌توان پیش‌بینی کرد مدیران خودرو تیگو 7 پرو را در محدوده 1.2 میلیارد تومان قیمت گذاری کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه