شبکه‌های اجتماعی

زامیاد پادرا فیس لیفت معرفی شد

در نمایشگاه خودرو تهران

نزدیک به ده سال از نخستین همکاری زامیاد با فودای چین می‌گذرد. نخستین همکاری این دو شرکت به پروژه زامیاد شوکا مربوط می‌شود. خودرویی که بدنه خود را از فودای لیتل سوپرمن وام گرفته بود تا روحی تازه به بازار وانت‌های ایران بدمد.محصولی که هر چند دارندگان از بهبود ارگونومی و امکانات به روزترش رضایت داشتند، اما نتوانست در بازار چندان درخشان ظاهر شود و بیش‌تر مشتری‌های زامیاد همچنان همان نیسان آبی را به این خودرو ترجیح می‌دادند. همکاری بعدی گروه سایپا به طراحی زامیاد پادرا مربوط می‌شود که ترکیبی بود از کابین فودای لاین (Lion) و حوض بار زامیاد 24. اکنون گروه سایپا در سومین نمایشگاه خودروی تهران در سکوت عمیق زامیاد پادرا جدید را به نمایش گذاشته است.
مهم‌ترین تغییرات زامیاد پادرای جدید مربوز به نمای جلو کابین آن می شود. زامیاد تمام تلاش خود را برای استفاده حداکثری از قطعه‌های مشترک با دیگر خودروها به کار بسته است. حوض بار پادرای جدید همانند نسخه قبلی با زامیاد 24 یکسان است و در کابین نیز مجموعه فرمان، صندلی‌ها و قطعات دیگر با پراید مشترک است. اما نکته عجیب در مورد زامیاد پادرا جدید این است که قطعه‌هایی که مدت زمان بیش‌تری است تولید می‌شوند، کیفیت نازل تری دارند. برای نمونه کیفیت ساخت حوض بار به اندازه‌ای پایین است که به سادگی می‌توانید جوش‌های شکسته، اتصال‌های پیچی نیمه کاره و رنگ‌ آمیزی ضعیف آن را به چشم ببینید.
نکته عجیب دیگر درباره زامیاد پادرا جدید ارگونومی کابین آن است. در وهله نخست سوار و پیاده شدن به پیکاپ جدید زامیاد حتی برای افراد با قد متوسط نیز دشوار است. در واقع این محل قرارگیری و فرمان و صندلی است که چنین وضعیتی ایجاد کرده است و عجیب تر آن که فرمان قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد. حالت قرار گیری راننده در زامیاد پادرا جدید نیز بیش از آن که شبیه به نشستن پشت فرمان یک پیکاپ را منتقل کند، احساس یک اتومبیل اسپرت را به شما می‌دهد.
زامیاد پادرا جدید از همان موتور 2.4 لیتری بنزینی با توان 95 اسب بخار و گشتاور 175 نیوتن‌متری قدیمی استفاده می‌کند تا نشان دهد همه چیز در پیکاپ جدید سایپا چندان هم جدید نیست. زامیاد هنوز زمان عرضه و قیمت این محصول جدید را اعلام نکرده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه