شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان لامور
با پیشرانه بنزینی

 

سدان‌های بنزینی به واسطه تولید کراس‌اوورها و خودروهای الکتریکی به شدت کم یاب شده‌اند و کمتر خودروسازی را پیدا می‌کنید که مدل جدیدی را برپایه پیشرانه دورنسوز معرفی کند. چانگان یکی از آن خودروسازهایی به حساب می‌آید که در کنار تولید خودروهای الکتریکی خود، ساخت سدان با پیشرانه درونسوز را از یاد نبرده و حالا نمونه جدیدی را معرفی کرده که طراحی آن تحت تاثیر مدل‌های الکتریکی قرار گرفته است.


چانگان لامور سدان اسپرت و جذابی است که از فلسفه طراحی جدید چانگان که بر روی محصولات uni دیده‌ایم پیروی می‌کند. نمای رو به رو به واسطه جلوپنجره عریض با پترن L مانند و دو ورودی هوا عمودی که باعث شکست در آن قسمت شده و چراغ‌های کشیده، نمایی بسیار جسورانه دارد. نمای جانبی چانگان لامور با خطوط مشکی که از چراغ‌ها بر روی بدنه کشیده شده، رینگ‌های جذاب 18 اینچ دو رنگ، شیب انتهایی سقف، خط زیر درها و دستگیره مخفی از سادگی خارج شده است. نمای عقب لامور از دو نمای دیگر به لطف فرم چراغ‌ها، درب صندوق، چراغ ترمز سوم با شکلی جدید که روی سقف کار شده و اسپویلر یکپارچه با صندوق عقب فرمی جذاب‌تر و خوش استایل‌تر دارد.


همانطور که بالاتر اشاره شد، طراحی خارجی چانگان لامور مانند خودروهای الکتریکی است که اگر بیننده به جلوپنجره با منافذ باز آن دقت کنند می‌توانند متوجه بنزینی بودن آن بشوند اما در داخل؛ این سدان کاملا و صد در صد شبیه به خودروهای الکتریکی طراحی شده و هیچ راهی برای تشخیص آن به صورت کلی وجود ندارد. یک نمایشگر 10.2 اینچ که ارتفاع کمی دارد، بالا و پشت فرمان نصب شده و یک نمایشگر عظیم 13.2 اینچ به صورت عمودی در مرکز جلو داشبورد قرار گرفته که همین دو المان آن را به الکتریکی‌ها نزدیک می‌کند. فرمان دو شاخ بیضی، لیور دنده و نبود کلید‌های فیزیکی به این موضوع بیشتر دامن می‌زند.


این مدل بر اساس پلتفرم Ark که برای خودروهای بنزینی و پلاگین هایبرید دیفرانسیل جلو چانگان استفاده می‌شود توسعه پیدا کرده و در آینده نیز زیرساخت مدل‌های شاسی بلند، کراس‌اوور و حتی یک سدان بزرگتر خواهد بود. ابعاد چانگان لامور برابر با 4770/1840/1440 و فاصله بین دو محور 2765 است که فضای بسیار خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.


چانگان ییدا از پیشرانه 1.5 لیتر توربو Blue Whale استفاده می‌کند که 170 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو و گشتاور توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. طبق اعلام چانگان این سدان تنها 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه