شبکه‌های اجتماعی

پرچم دار جدید کادیلاک با نمایشگر 55 اینچی
اتومبیل فارسی - کادیلاک سلستیک

کانسپتی از آینده 


کادیلاک نام سلستیک را دو سال قبل و تنها با یک لوگو نورانی به عنوان پرچمدار محصولات آینده معرفی کرد. حالا پس از گذشت این مدت اولین کانسپت از سلستیک معرفی شد که نشان می‌دهد کادیلاک پای حرف خود ایستاده و می‌خواهد با کمترین تغییر نسبت به این نمونه، خودرو تولیدی خود را آغاز کند.


مشخصات فنی این کانسپت در زمان عرضه منتشر می‌شود و در حال حاضر اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست، اما برخی از امکاناتی که در هنگام عرضه نسخه تولیدی در اختیار خریداران گذاشته می‌شود را می‌توان مشاهده کرد.


در کادیلاک سلستیک یک صفحه نمایش 55 اینچ در جلو قرار دارد که به سه بخش تقسیم شده و از تکنولوژی حریم خصوصی برای کاهش حواس پرتی راننده استفاده می‌کند. برای ردیف عقب نیز دو نمایشگر پشت صندلی‌ها نصب شده تا به صورت کلی 5 نمایشگر با کیفیت در اختیار سرنشینان قرار بگیرد.


اما به گفته این شرکت مهم‌ترین نکته در کابین کادیلاک سلستیک سقف شیشه‌ای موسوم به Smart Glass Roof است که به هر چهار سرنشین اجازه می‌دهد تا نور ورودی به سمت خود از سقف شیشه‌ای را به صورت جداگانه تنظیم کند. طبیعی است که این خودرو به صورت استاندارد از Ultra Cruise به عنوان دستیار رانندگی خودران پیشرفته استفاده کند.


همانطور که در بالا اشاره شد، کادیلاک مشخصات فنی این خودرو را فاش نکرده و تنها اطلاعاتی که در اختیار خبرنگاران گذاشته شده، استفاده از پلتفرم Ultium جنرال موتور است. کادیلاک تاکید بسیار ویژه‌ای بر روی پرچمدار بودن این سدان دارد و اشاره کرده که این خودرو از مدل‌های V16 قبل از جنگ و الدورادو بروم 1957 الهام گرفته شده است.


تونی روما مهندس ارشد این شرکت در خصوص کادیلاک سلستیک گفت: «مدل‌های مذکور در زمان خودشان اوج تجملگرایی و لوکس بودن را نشان جامعه دادن و به استاندارد‌های جهانی کادیلاک کمک شایانی کرده‌اند. این خودرو در هیبت سدان ساخته شد زیرا پیکربندی آن، بهترین تجربه لوکس بودن را نشان می‌دهد. طراحی کادیلاک سلستیک با حالت فست بک، چراغ‌های دو تکه عقب، جلوپنجره چند وجهی و نورانی، چراغ‌های عمودی جلو و لوگو نورانی کادیلاک المان‌های مهم طراحی خودرو را نشان می‌دهد.»


Magalie Debellis مدیر طراحی کادیلاک در خصوص این خودرو می‌گوید: «این کانسپت نشان دهنده خالص‌ترین حالت برند کادیلاک است. این طراحی نوآورانه نشان دهنده تاریخ و یک پرچمدار واقعی از برند ما خواهد بود.»


او در پاسخ به سوال "محصول نهایی چقدر به این کانسپت شباهت خواهد داشت؟" پاسخ داد: «اگر نگاهی به کانسپت لیریک و محصول نهایی بکنید، ممکن است کانسپتی که مشاهده می‌کنید همان نسخه تولید باشد.»


کادیلاک سلستیک در مرکز فنی جهانی جنرال موتور، واقع شده در شمال دیترویت ساخته خواهد شد. جنرال موتور به تازگی 81 میلون دلار صرف بازسازی این مرکز کرده و سلستیک اولین خودرو تولید شده در این مرکز از زمان ساخت آن در سال 1956 خواهد بود.

 

نظر دهید