شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - داج چارجر سوپر بی
آخرین سوپر بی

 

همانطور که می‌دانید، داج در حال پایان دادن به تولید چارجر و چلنجر با پیشرانه درونسوز است. آنها در هفته سرعت داج اعلام کردند، برای با شکوه‌تر شدن این پایان 7 نسخه تولید محدود از این دو مدل معرفی خواهد شد.


یکی از آنها چارجر سوپر بی است که تنها 1000 دستگاه از آن تولید می‌شود. آخرین بار که چارجر سوپر بی تولید شد سال 2014 بود و پس از آن دیگر مدلی با این نام و تریم بر روی چارجر عرضه نشد. از این 1000 دستگاه، 500 دستگاه بر اساس نسخه استاندارد اسکات پک و با رنگ B5 آبی تولید می‌شود و 500 دستگاه دیگر با کیت بدنه واید بادی به رنگ Plum Crazy تولید خواهد شد.


مانند دیگر مدل‌های اسکت‌پک، قوای محرکه Super Bee 2023 از نوع هشت سیلندر 6.4 لیتر همی است که 485 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. مدل استاندارد از رینگ‌های 20 اینچ با پهنای 275 و مدل واید بادی از رینگ‌های 18 اینچ با پهنای 315 با تایر‌های مخصوص درگ استفاده می‌کنند تا بتوانند در سریعترین زمان ممکن مسیر یک چهارم مایل را طی کنند. در مود درگ، این خودرو تعلیق تطبیقی عقب را برای طی کردن مسافت مستقیم تنظیم می‌کند تا کمترین میزان انحراف و بازی اتفاق بیافتد.

 


بر روی کاپوت سه ورودی هوا برای خنک‌کاری پیشرانه حجیم به همراه پین‌های نگهدارنده کاپوت وجود دارد که یکی از موارد تشخیص این مدل از دیگر چارجر‌ها است. در عقب نیز اگزوز‌های سیاه رنگ جلوه‌ای شوم و ترسناک به این نما داده تا بخش ظاهری تکمیل شود. در هر دو مدل و هر دو رنگ، کلیپر‌های ترمز چهار پیستون برمبو به رنگ قرمز خواهد بود. اگر شخصی با این موارد نتوانست سوپر بی را از دیگر مدل‌ها تشخیص دهد، بج زنبور مخصوص این خودرو در جلو پنجره و گلگیر‌ها کاملا خود نمایی می‌کند. اگر آنها را از دست بدهد، برچسب روی کاپوت و برچسب‌های روی گلگیر عقب کاملا این خودرو را از دیگر نمونه‌ها متمایز می‌کند. داخل خودرو نیز در کنار چرم و جیر با نشانگر‌های سوپر بی پوشیده شده تا روح اسپت در کنار محیط آرام کابین وجود داشته باشد.


سوپر بی سال 1968 معرفی شد و برای اولین بار سال 1971 بر روی اولین چارجر قرار گرفت تا افرادی که می‌خواستند در عین حال که یک سدان دارند؛ مسیر 4/1 مایل را نیز به بهترین و پایین‌ترین زمان طی کنند یک خودرو عالی داشته باشند.


این خودرو بهار 2023 عرضه خواهد شد و همچنان اطلاعاتی در خصوص قیمت منتشر نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه