شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تاتا هریر
چهره‌ای تازه برای دو مدل

 تاتا نسخه‌ فیس لیفت هریر و سافاری را با به روز رسانی در سیستم‌ها فناوری معرفی کرد. هریر سال 2018 معرفی و سپس 2019 به بازار عرضه شد و حالا بعد از 4 سال تاتا دستی به سر و روی این کراس‌اوور کامپکت کشیده تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. در مقابل سافاری به عنوان کراس‌اوور میدسایز این شرکت، سال 2021 در نسل دوم خود عرضه شد و عمر زیادی ندارد اما تاتا تصمیم گرفت تا به صورت همزمان این دو محصول را به روز رسانی کند.


هر دو خودرو از آخرین سبک طراحی این شرکت بهره می‌برند که با نمونه کانسپت Curvv معرفی شد. بیس کلی طراحی هر دو شبیه به یکدگیر است و از سبک جدید اسپلیت هدلایت استفاده می‌کنند که یک خط مشکی آن را از قسمت بالا جدا کرده که همین موضوع، ورودی هوا مناسبی را بر روی سپر ایجاد می‌کند. این ورودی هوا در مدل هریر بزرگ‌تر شده و الگو آن با الگو جلوپنجره یکی است اما برادر بزرگتر تنها ورودی هوا ساده و کوچکتری دارد که رخ آن را آفرودی‌تر و جدی‌تر نشان می‌هد.


‌به غیر از تغییر گرافیک رینگ‌ها، نمای جانبی هر دو مدل تغییر آنچنانی نداشته اما نمای عقب به واسطه چراغ‌های جدید متصل، فرم جدید سپر، مه شکن‌های جدید همراه با خروجی هوا که با جلو هماهنگ شده تغییرات بیشتری کرده است.

 

 


داخل کابین نسبت به گذشته به روز شده و حالا نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی عمودی 10.2 و یا 12.3 اینچ به همراه نمایشگر پشت فرمان 10.2 اینچ که باز طراحی شده‌اند جایگزین نمونه‌های قبلی شده‌اند. از دیگر تغییرات این کابین‌ها می‌توان به غربیلک فرمان جدید با لوگو نورانی تاتا، کنترلر لمسی تهویه مطبوع و تم‌های جدید برای کابین اشاره کرد.

بسته به تریم این خودروها می‌توانند از چراغ‌های LED، در صندوق عقب برقی، رینگ‌های آلیاژی 19 اینچ، کنترل آب و هوا دو نقطه‌ای، سیستم صوتی هارمن با 13 اسپیکر، کروز کنترل تطبیقی و 7 کیسه هوا بهره‌ ببرند.


هر دو نسخه بر روی پلتفرم D8 جگوار لندروور توسعه پیدا کرده‌اند که پیش از این مدل‌هایی همچون لندروور دیسکاوری اسپرت، رنجروور ایووک و جگوار E-Pace نیز بر روی آن ساخته شده است.
تنها ارتقا فنی در این خودروها، اضافه شدن پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتر توربو دیزل فیات با 170 اسب‌بخار قدرت محسوب می‌شود. انتقال قدرت در این پیشرانه توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک انجام خواهد شد.


در آینده، تاتا خط تولید قوای محرکه را با گزینه 1.5 لیتر توربو تزریق مستقیم را برای هر دو مدل گسترش خواهد داد. نسخه تمام الکتریکی هریر و سافاری نیز در آینده معرفی خواهد شد.
تاتا هریر فیس لیفت در بازار هند با قیمت 18.603 دلار و تاتا سافاری نیز با قیمت 19.443 دلار قابل سفارش هستند.

 

نظر دهید


در همین زمینه