شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بایک جیشی 01
بُرد مسافت 234 کیلومتر

 

موج الگو برداری از لندروور دیفندر در بین خودروساز‌های چینی تمامی ندارد و حالا بایک با نمونه جیشی 01 همان راهی را رفت که چند ماه قبل BYD با U8 آن را رفته بود. طراحی باکسی خصوصا در نمای جانبی و یک سوم انتهایی این خودرو به شدت یادآور دیفندر جدید است.


مانند بسیاری از خودروهای چینی که پیش از معرفی رسمی برخی از عکس‌ها و اطلاعات آن توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین فاش می‌شود، تصاویر بایک جیشی 01 نیز زودتر از موعد به نمایش درآمد. همانطو که بالاتر اشاره شد، بایک جیشی 01 به واسطه فرم گلگیرها، خروجی‌های هوا کناری، دستگیره درها، کاراکتر لاین صاف و استایل سقف شناور؛ بسیار به لندروور شباهت دارد. نمای رو به روی بایک جیشی 01 به واسطه جلوپنجره بزرگ پلاستیکی اوضاع بهتری دارد و تنها چراغ‌های جلو شبیه به سری XT کدیلاک شده‌اند. نمای عقب اما اوضاع کاملا فرق می‌کند و مانند نمای جانبی یادآور دیفندر و دیگر چینی‌های کپی شده از آن با کمی تغییر است.

 


با نگاهی دقیق، سنسورهای Lidar کاملا مشخص هستند که از سیستم ADAS در بایک جیشی 01 خبر می‌دهند. داخل خودرو به رسم اکثر خودروهای روز چینی و اروپایی، نمایشگر پشت فرمان دیجیتال است و اکثر دکمه‌های فیزیکی حذف و به نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی بزرگ نقل مکان کرده‌اند. اما این دو تنها نمایشگر‌های دیجیتال کابین بایک جیشی 01 نیستند زیرا، ردیف عقب از نمایشگر تاشو سقفی (چیزی شبیه به ب‌ام‌و سری 7 اما کوچکتر) بهره می‌برند. کنسول میانی بسیار خلوت شده و تنها از دو پد شارژ وایرلس، کاپ هلدر، شیفتر الکترونیکی گیربکس و دریچه تهویه مطبوع میزبانی می‌کند.


جیشی 01 در دو پیکر بندی 6 نفره (2+2+2) و 7 نفره (2+2+3) عرضه خواهد شد که در نمونه 6 نفره، ردیف دوم از دو صندلی کاپیتانی بهره می‌برد. عکس‌هایی در پلتفرم weibo منتشر شده که نشان می‌دهد این خودرو قابلیت حمل تجهیزات کمپینگ مانند سایبان را دارد و در محفظه عقب چند منظوره آن نیز به این هدف کمک می‌کند.


از نظر ابعاد این خودرو 5050 میلی‌متر طول، 1980 میلی‌متر عرض، 1869 میلی‌متر ارتفاع و 3010 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد. بایک نسخه‌ای کشیده‌تر با طول 5295 میلی‌متر نیز از جیشی 01 تولید خواهد کرد.


قوای محرکه بایک جیشی 01 به صورت پلاگین هایبرید است که از ترکیب پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتر توربو و دو موتور الکتریکی تشکیل می‌شود. پیشرانه درونسوز 150 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که تنها نقش ژنراتور را ایفا خواهد کرد. موتور الکتریکی محور جلو 201 اسب‌بخار قدرت و موتور الکتریکی محور عقب نیز 268 اسب‌بخار قدرت تولید خواهد کرد. نیرو بخش موتورهای الکتریکی پک باتری 65 کیلووات ساعت است که در حالت فول شارژ بُرد مسافت 235 کیلومتر را تامین می‌کند. بُرد مسافت ترکیبی این شاسی بلند با باک پر، 1115 کیلومتر تحت استاندارد WLTC خواهد بود.


جیشی ابتدا توسط راکس موتور با نام لو که تولید می‌شد اما مشکلات مالی باعث شد تا این شرکت با بایک همکاری کند و نام مدل را تغییر دهد. دست به دست شدن جیشی 01 به اینجا ختم نمی‌شود و در نهایت عرضه آن در بازار داخلی تحت برند BAW انجام خواهد شد.

 

نظر دهید