شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد ماستنگ GTD
قیمت پایه 300 هزار دلار

 

GTD نمونه‌ای تولید محدود با مجوز تردد شهری است که از مدل مسابقه‌ای GT3 نشات گرفته شده و از سیستم تعلیق تطبیقی و آیرودینامیک فعال بهره می‌برد که در مسابقات ممنوع شده‌اند. نام فورد موستانگ GTD از کلاس GTD سری IMSA گرفته شده که نمونه GT3 در آن مسابقه می‌دهد.


پیش از این شایعه شده بود که محل قرارگیری پیشرانه فورد موستانگ GTD وسط و پشت سرنشینان است اما حالا مشخص شد موستانگ GTD مانند سابق از پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتر سوپرچارجر بهره می‌برد که در جلو نصب می‌شود. خروجی نهایی مشخص نشده اما فورد می‌گوید GTD بیش از 800 اسب‌بخار قدرت تولید خواهد کرد که آن را به قدرتمندترین مدل ماستنگ تا به امروز تبدیل می‌کند. محدوده رد لاین دور موتور 7500 دور در دقیقه و سیستم اگزوز نیز از جنس تیتانیوم با سوپاپ فعال است. این نمونه از فورد موستانگ GTD از گیربکس 8 سرعته دوکلاچه transaxle بهره می‌برد که برای توزیع وزن 50/50 در عقب نصب شده و توسط یک میله فیبرکربن نیرو از پیشرانه به گیربکس منتقل می‌شود.


سیستم کنترل کشش متغیر در حالت رانندگی Track به راننده اجازه می‌دهد تا خروجی پیشرانه و سطح کشش را بنا به مهارت و سطح رانندگی تغییر دهد. فورد موستانگ GTD بر روی سیسم تعلیق نیمه فعال سوار شده که می‌تواند ارتفاع و میزان بازی فنرها را تنظیم کند. گزینه Track Mode باعث می‌شود ارتفاع خودرو 40 میلی‌متر کمتر شود.


سیستم تعلیق جلو فورد موستانگ GTD از آرایش بازوی کوتاه و بلند سود می‌برد و تعلیق عقب نیز از نوع پوش‌راد با معماری آرم راکر است که همراه با سیستم کنترل هیدرولیک و خنک کننده گیربکس فضای صندوق عقب را به صورت کلی گرفته‌اند. برای خنک‌کاری این بخش از یک اسکوپ استفاده شده که هوا را از پشت شیشه عقب به این محل انتقال می‌دهد.


GTD بر روی تایرهای 325 میلی‌متر جلو و 345 میلی‌متر عقب استفاده می‌کند که دور رینگ‌های 20 اینچ منیزیمی فورج کاری شده با طرح Y شکل پیچیده شده‌اند. توقف این غول جاده‌ای بر عهده ترمزهای کربن سرامیک برمبو است.

 


برای کاهش وزن فورد موستانگ GTD بیشتر قطعات بدنه مانند اسپلیتر جلو، کاپوت، گلگیرها، رکاب درها، سقف، در صندوق عقب و دفیوزر عقب از فیبرکربن ساخته شده‌اند. قطعات کربن جلو و عقب برای این نمونه به صورت سفارشی نصب خواهد شد. خریداران می‌توانند پکیج آیرودینامیک را سفارش دهند که در اینصورت فلپ‌های جلو با کنترل هیدرولیک، سینی زیر بدنه فیبرکربن و بال عقب فعال به این نمونه اضافه می‌شود.


فورد می‌گوید خریداران می‌توانند هر رنگی را برای خودرو موستانگ GTD خود انتخاب و یا سفارش دهند.


کابین فورد موستانگ GTD ترکیبی از جیر Miko، چرم و فیبر کربن است که به خوبی حس اسپرت را القا می‌کند. صندلی‌های اسپرت ریکارو سرنشینان جلو را به خوبی در بر می‌گیرد و از شدت تکان‌های عرضی کم می‌کند. خریداران می‌توانند پکیج سفارشی کابین را انتخاب کنند تا پدل شیفتر‌های تیتانیومی، ناب چرخشی شیفتر و پلاک سریال نامبر خودرو که توسط پرینتر سه بعدی ساخته شده‌اند به کابین اضافه شود. این قطعات تیتانیومی از جنگنده لاکهید مارتین F-22 بازنشسته تامین شده است.


فورد موستانگ GTD اواخر سال 2024 و یا اوایل سال 2025 با قیمت پایه 300 هزار دلار به دست مشتریان خواهد رسید. نحوه خرید فورد موستانگ GTD کاملا شبیه به فورد GT خواهد بود.

نظر دهید


در همین زمینه