شبکه‌های اجتماعی

کیا K5 ۲۰۲۵
با افزایش جزئی قیمت و مدل 2025

 

 کیا اعلام کرد که نسخه فیس‌لیفت مدل K5 ۲۰۲۵ زمانی در فصل دوم ۲۰۲۴ با قیمت پایه ۲۶ هزار و ۹۹۰ دلار عرضه خواهد شد. این برچسب قیمت، افزایش ۱۴۰۰ دلار نسبت به مدل سال ۲۰۲۴ را نشان می‌دهد که قیمت پایه‌ای برابر با ۲۵ هزار و ۵۹۰ دلار داشت. این هزینه اضافی چه موارد تازه‌ای را برای صاحبان K5 به ارمغان خواهد آورد؟ یک سدان سایزمتوسط بهبودیافته با نمای جدید در جلو و چراغ‌های به‌روزرسانی‌شده، نمای عقب اسپرت‌تر به همراه صندق عقب جدید، گلگیر تازه و چراغ‌های عقب جذاب‌تر. عمده تغییرات ظاهری کیا K5 ۲۰۲۵ فیس‌لیفت را می‌توان در این موارد خلاصه کرد.

 

در اتاقک کیا K5 ۲۰۲۵، یک نمایشگر جدید ۱۲.۳ اینچی متصل به سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی دیده می‌شود. سیستمی که از به‌روزرسانی‌های اینترنتی و همچنین،‌ اتصالات Android Auto و Apple CarPlay پشتیبانی می‌کند. از دیگر تغییرات فضای داخلی می‌توان به پدل جدید تعویض‌دنده،‌ داشبورد و کنسول مرکزی به‌روزرسانی شده اشاره کرد. یک پد شارژ بدون سیم گوشی‌های همراه نیز روی کنسول جدید دیده می‌شود.

 

نسخه پایه مدل که K5 LXS نام دارد، از چراغ‌های LED و چرخ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی بهره می‌برد. در فضای داخلی آن از صندلی‌های پارچه‌ای استفاده شده و سیستم کنترل اقلیمی ۲منطقه‌ای و سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو سایر تجهیزات این نسخه را تشکیل می‌دهند. با وجود تجهیزات ابتدایی، این نسخه مجهز به مجموعه‌ای از سامانه‌های کمک‌رسان مثل سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل هوشمند،‌ سامانه کمک به حفظ خطوط و سیستم خروج امن است.

 

نسخه مجهزتر K5 GT-Line از ظاهر اسپرت‌تر با رگه‌ها و عناصر مشکی‌رنگ به همراه چرخ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی آلیاژی بهره می‌برد و قیمت آن ۲۷هزار و ۹۹۰ دلار است. صندلی‌های چرمی در جلو به همراه سیستم گرمایشی و صندلی راننده با ۸ جهت پیش‌فرض از سایر ویژگی‌های این نسخه محسوب می‌شوند. فرمان چرمی، شارژر بدون سیستم و رگه‌های کرومی ساتن و بهره‌مندی از سیستم‌های کروزکنترل هوشمند مبتنی بر سیستم جهت‌یابی و سامانه کمک‌رسان رانندگی در بزرگراه‌ها نیز در این نسخه یافت می‌شوند.

 

کیا K5 EX با ۳۴ هزار و ۴۹۰ دلار، نسخه لوکس مجموعه است و از عناصر چوبی و صندلی‌های چرمی مجهز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و جهت‌دهی برقی برای راننده و سرنشین جلو بهره می‌برد. این نسخه از یک پنل ابزار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، سانروف پانورامیک و فرمان مجهز به سیستم حرارتی بهره می‌برد. سیستم صوتی قدرتمند Bose با ۱۲ بلندگو و سامانه‌های دید محیطی سوراند و دید نقاط کور از سایر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

 

 

تمام نسخه‌های کیا K5 ۲۰۲۵ مجهز به پیشرانه جدید ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هستند که توانایی تولید ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر را دارد. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک مجهز است که در صورت انتخاب نسخه GT-Line، می‌توان آن را با سیستم تعلیق تمام‌چرخ محرک جفت کرد.

 

حال که صحبت از آن شد، بهتر است به ویژگی‌های کیا K5 GT ۲۰۲۵ نیز اشاره کنیم. این نسخه که قیمت آن به ۳۳ هزار و ۹۰ دلار می‌رسد، از گلگیرهای اسپرت‌تر، کالیپرهای ترمز سبزرنگ و سیستم اگزوز اسپرت بهره می‌برد. این نسخه همچنین به سیستم فنربندی مخصوص اسپرت، فرمان خاص و چرخ‌های ۱۹ اینچی مجهز است. این نسخه همچنین از پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ پشتیبانی می‌کند که می‌تواند ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۱ نیوتن‌متر را تولید کند. این پیشرانه به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته دوکلاچه مجهز است که قدرت تولیدشده را به صورت انحصاری به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

نظر دهید


در همین زمینه