شبکه‌های اجتماعی

 نسل جدید تویوتا GT86  با نام GR 86 رونمایی شد
اتومبیل فارسی - تویوتا GR86 و سوبارو BRZ 2021

 با گذشت 5 ماه از معرفی سوبارو BRZ

 

 

نسل اول تویوتا GT86 از سال 2012 میلادی در حال عرضه است و تا کنون تغییرات و فیس‌لیفت‌های متعددی را پشت سر گذاشته است. این محصول علاوه بر تویوتا، توسط سوبارو با نام BRZ نیز تولید شده و به فروش رسید. زمانی که در نوامبر سال 2020 سوبارو نسل دوم BRZ را معرفی کرد به نظر می‌رسید که تویوتا از قافله عقب مانده و خبری از نسل جدید GT86 نیست اما بالاخره با چند ماه تاخیر، به تازگی نسل دوم تویوتا GT86 با نام GR 86 از سوی این خودروساز ژاپنی معرفی شد.

 

سوبارو BRZ یا تویوتا GR 86 در واقع یک اتومبیل است که به طور مشترک توسط تویوتا و سوبارو توسعه یافته و تنها در برخی جزئیات مانند سپر، ورودی‌های هوا و جزئیات چراغ‌ها تفاوت‌های کوچکی دارند.

 

 

      بخوانید >  نسل جدید سوبارو BRZ به طور رسمی معرفی شد

 

 

ناگفته نماند که GR زیر مجموعه‌ای از تویوتا است که نسبت به عرضه نسخه‌های تیونینگ شده و مدل‌های مسابقه‌ای اقدام می‌کند. تویوتا GR Supra و GR Yaris دو محصول اخیر از این نشان است و حال نسل جدید GT86 نیز با استفاده از همین نشان GR معرفی شده است. تویوتا GR 86 جدید دارای جرم 1270 کیلوگرمی است. این جرم برابر با نسل قبلی (تویوتا GT86) است ولی در عین حال مهندسان تویوتا با استفاده از موادی چون آلومینیوم در ساخت صفحات سقف و گلگیرها، مرکز ثقل خودرو را پایین‌تر آورده‌اند که فرمان‌پذیری بهتری برای این نسخه جدید ایجاد شود. علاوه بر این، مقاومت پیچشی سازه تویوتا GR 86 حدود 50 درصد بهبود را پشت سر گذاشته است.

 

 

در داخل کابین چه خبر است؟

تویوتا می گوید برای به حداکثر رساندن تمرکز و دسترسی راننده، فضای داخلی GR 86 را در بهینه‌ترین حالت ممکن طراحی کرده و سیستم سرگرمی را به گونه‌ای جانمایی کرده است که حواس راننده در زمان کار کردن با آن از مسیر پیش رو پرت نشود. نمایشگر 7 اینچی لمسی داخل کابین اکنون از ظاهری مدرن‌تر برخوردار است و هنگام روشن شدن،  انیمیشنی الهام گرفته شده از حرکات پیستونی موتور بوکسور (موتور تخت) را به نمایش می‌گذارد.

طراحی ساده و در عین حال اسپرت فضای داخلی کابین و استفاده از دکمه‌های فیزیکی کاربردی و جذاب را باید از دیگر ویژگی‌های تویوتا GR 86 دانست

 

تویوتا GR 86 از همان موتور 4 سیلندر  2.4 لیتری تخت تنفس طبیعی که در سوبارو BRZ استفاده شده بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید 232 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارا است. با این قوای محرکه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تویوتا GR 86 به طور رسمی 6.3 ثانیه اعلام شده است.

 

موتور قدرتمندتر اما هنوز بدون توربوشارژر

تویوتا GR 86 از همان موتور 4 سیلندر  2.4 لیتری تخت تنفس طبیعی که در سوبارو BRZ استفاده شده بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید 232 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارا است. با این قوای محرکه شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت تویوتا GR 86 به طور رسمی 6.3 ثانیه اعلام شده است. برای این پیشرانه جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

بیشینه توان تولیدی موتور تخت تویوتاذGR86 در دور  7000 و بیشینه گشتاور تولیدی نیز در 3700 دور در دقیقه به دست می‌آید. این درحالی است که بیشینه دور مجاز این پیشرانه 7400 دور در دقیقه است. 

 

 

سایر ویژگی‌های فنی

نسخه‌های مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک تویوتا GR 86 به فناوری موسوم به Subaru’s EyeSight Driver Assist مجهز خواهند بود. این سیستم عملکردی شامل جلوگیری از تصادفات، جلوگیری از برخورد ثانویه برای کاهش اثرات بعدی و نجات اضطراری را برای GR 86 به ارمغان می‌آورد.

 

 

زمان عرضه و قیمت

تویوتا GR 86 قرار است از پاییز سال جاری میلادی در کنار سوبارو BRZ به فروش برسد. انتظار می‌رود که عرضه این مدل در بازار آمریکای شمالی از اواخر سال 2021 یا اوایل 2022 آغاز شود. پیش‌بینی شده است که قیمت تویوتا GR 86 در بازار آمریکا از حدود 30،000 دلار شروع شود. نکته قابل توجه دیگر این است که سوبارو به طور رسمی اعلام کرده که قصد عرضه BRZ را در بازار اروپا ندارد اما به جای آن تویوتا GR 86 قرار است در بازارهای اروپایی نیز به فروش برسد.

 

 

AutomobileFa 2022 Toyota GR86 Specs

 

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه