شبکه‌های اجتماعی

تاتا CURVV کانسپت تصویری از آینده خودروسازی هند
Automobile Farsi - Tata CURVV Concept

عکس‌های رسمی کراس‌کوپه الکتریکی تاتا منتشر شد

 

بر خلاف آنچه تصور می‌شود، هند خودروسازان نسبتا پویایی دارد که سالانه به معرفی یک یا دو کانسپت که به مرحله تولید انبوه می‌رسد، معرفی می‌کنند. چند روز پیش نیز تاتا کانسپتی دیگر را معرفی کرد که نشان می‌دهد این خودرو ساز هندی قصد دارد به زودی یک کراس‌اوور کوچک با استایل کوپه را وارد بازار کند.


تاتا CURVV کانسپت، خودرویی با نگاه به آینده است که طراحی مینیمال و کمی فضایی دارد. ویژگی اصلی طراحی این کانسپت را می‌توان سطوح ساده و بزرگ به همراه زاویه‌های تیز دانست که حجم‌های جذاب و پویا را شکل داده است. خطوط موازی پر تکرار نیز به عنوان یک موتیف، در بخش های مختلف خودرو از جمله داشبورد، دیفیوزرهای جلو و عقب، رینگ و رکاب‌های خودرو دیده می‌شود.


در نمای جلوی تاتا CURVV کانسپت می‌توان مهم‌ترین ویژگی آن را طراحی خاص چراغ‌هایش دانست. چراغ‌های اصلی در دو طرف سپر طراحی شده، اما یک رشته LED سرتاسری به عنوان چراغ‌های روشنایی روز درست بالای لوگوی تاتا قرار گرفته است. درست خلاف طراحی بسیار ساده بدنه، رینگ‌های تاتا CURVV طراحی پیچیده‌ای دارند. در نمای کناری، ویژگی اصلی که شاید فلسفه اصلی شکل گیری تاتا CURVV کانسپت باشد، زاویه ستون C است که آن را به یک کراس کوپه تبدیل کرده است. طراحان تاتا به جای استفاده از آینه‌های سنتی از دوربین برای آن استفاده کرده‌اند، اما در کابین، نمایشگر جداگانه‌ای برای نمایش تصویر این دوربین‌ها در نظر نگرفته‌اند.


در نمای عقب نیز چراغ‌های متصل به هم و تکرار المان‌های نمای جلوی، هماهنگی خوبی را در طراحی ایجاد کرده است. چراغ سوم ترمز که به شکل U دور شیشه عقب شکل گرفته و چراغ مه شکن عقب به سبک خودروهای فرمول 1، تلاش‌های دیگر طراحان تاتا برای خلاقانه بودن CURVV کانسپت به شمار می‌رود.


درون کابین تاتا CURVV کانسپت، به نظر می رسد طراحان تلاش کرده‌اند با استفاده از مواد درجه یک، تصورها را نسبت به برند تاتا تغییر دهند. دو LCD پیش روی راننده قرار گرفته و تمام تجهیزات دیگر مانند پنل سیستم تهویه نیز به از نوع لمسی است. به جای اهرم‌های تعویض دنده سنتی نیز از یک کلید مدور استفاده شده است. به طور کلی تلاش طراحان تاتا CURVV کانسپت توجه به جزییات بوده که فرم خاص پدال‌ها و فرمان D کات با پوشش چرمی دو رنگ نیز بخشی از این توجه بوده است.


برای تکمیل شدن این کانسپت و ارائه تصویری مدرن از برند تاتا تنها یک چیز دیگر باقی مانده و آن استفاده از پیشرانه‌های پاک و توجه به انرژی‌ نو است. هنوز جزییاتی از پیشرانه‌های احتمالی نسخه نهایی تاتا CURVV کانسپت منتشر نشده است، اما نشان EV روی درهای جلو، بیانگر این است که تاتا CURVV کانسپت به موتور الکتریکی مجهز شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه