شبکه‌های اجتماعی

نسل دوم ب‌‌ام‌و سری 2 کوپه معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید ب‌ام‌و سری 2 کوپه (مدل M240i xDrive)

بزرگ‌تر و سنگین‌تر از همیشه

 


سری 2 ب‌‌ام‌و میراث‌دار 2002های خاطره‌انگیز و پرافتخار، دانسته می‌شود. ب‌ام‌وهای 2002 با جثه کوچک، وزن کم و پیشرانه‌های تند و تیز، همیشه چابکی مثال‌زدنی‌ای داشتند. این خودروساز آلمانی با معرفی سری 2 در سال 2014 در پی تکرار آن موفقیت‌ها با رویکرد مدرن بود. اما کمبودهایی به ویژه در نسخه کوپه آن احساس می‌شد. اکنون نسل دوم سری 2 کوپه را با نقاط قوت بیشتری روانه بازار می‌کند.


خبر خوب اول برای دوست داران سری 2 کوپه این است که این اتومبیل همچنان دیفرانسیل عقب خواهد بود در نسل جدید. البته سیستم تمام چرخ محرک xDrive نیز در دسترس است. این در حالی است که نسخه چهار در گرن‌کوپه آن از نوع دیفرانسیل جلو است. نکته مثبت بعدی استفاده از یک جلوپنجره دوقلوی معقول است و خبری از آن نمونه‌های عظیمی که در مدل‌های دیگری به چشم می‌خورد و دست‌‌مایه طنزپردازی‌های فراوان شده بود نیست. در کل شاید بتوان طراحی 2 کوپه جدید را یکی از نقاط قوت ب‌ام‌و در میان محصولات جدیدش دانست. داخل چراغ‌های جلو یک چراغ LED گرد که یادآور روزهای خوش قدیم است استفاده شده است.


برای شروع دو پیشرانه برای سری 2 کوپه جدید در نظر گرفته شده است. یک نمونه 2.0 لیتری برای مدل 230i است که مجهز به توربوشارژر با قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متری که می‌تواند به ادعای شرکت سازنده در 5.5 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

گزینه بعدی یک پیشرانه توربوشارژ خطی شش سیلندر به حجم 3.0 لیتر است با مدل M240i xDrive عرضه می‌شود و قدرت و گشتاور آن به ترتیب 382 اسب بخار و 500 نیوتن‌متر است. ب‌ام‌و می‌گوید این مدل فقط 4.1 ثانیه لازم دارد تا حالت ایستاده به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. فعلا تنها گزینه برای جعبه‌دنده یک نمونه هشت سرعته اتوماتیک است ولی برخی روایت‌ها حاکی از آن است که نسخه M2 این اتومبیل با جعبه‌دنده دستی به میدان خواهد آمد. همچنین در آینده سیستم xDrive برای تیپ 230i و آپشن تک محور محرک عقب برای مدل M240i در دسترس قرار خواهد گرفت.


زبان طراحی جدید و فناوری‌های مد روز و همچنین پایبندی به برخی سنت‌ها می‌تواند سری 2 کوپه جدید را تبدیل به برگ برنده‌ای برای ب‌‌ا‌م‌و کند. اگر چه وزن بالا و هیکل عظیم آن در مقایسه با 2002های افسانه‌ای باعث دلخوری برخی طرفداران قدیمی شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه