شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نسل دوم ب‌ام‌و ام2
اتومبیل فارسی - نسل دوم ب‌ام‌و ام2
آغاز فروش از اپریل 2023

 

انتظار‌ها به سر آمد و بالاخره نسل دوم M2 نیز معرفی شد. استایل و چهره تازه این خودرو همراه با بج M به بیننده نشان می‌دهد که با سری 2 عادی رو به رو نشده و این خودرو توان بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.


M2 جدید از پیشرانه شش سیلندر 3 لیتر توئین توربو جدید ب‌ام‌و با کد S58 استفاده می‌کند که خروجی آن برابر با 453 اسب‌بخار قدرت (48 اسب‌بخار بیشتر از نسل قبلی) و 550 نیوتن‌متر گشتاور است. انتقال قدرت به چرخ‌های عقب به صورت استاندارد بر عهده گیربکس 6 سرعته دستی خواهد بود اما گزینه هشت سرعته M Steptronic همراه با Drivelogic به صورت سفارشی برای M2 نصب می‌شود.


با چنین مشخصاتی، M2 همراه با گیربکس دستی می‌تواند طی مدت زمان 4.1 ثانیه و با گیربکس اتوماتیک 3.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در حالت استاندارد ب‌ام‌و بیشینه سرعت را به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند اما خریداران می‌توانند با سفارش پکیج M Driver’s Package آن را به 284 کیلومتر بر ساعت تغییر دهند. وظیفه توقف M2 بر عهده ترمز‌های شش پیستون جلو و تک پیستون عقب است که کلیپر‌های آنها به صورت استاندارد آبی و در حالت سفارشی قرمز خواهند بود.


از نظر ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبلی با افزایش 4.1 اینچ در طول، 1.3 اینچ در پهنا و 2.1 اینچ در فاصله بین دو محور بزرگتر شده ( فاصله بین دو محور این خودرو با این میزان افزایش، تنها 4.3 اینچ از M4 کوتاه‌تر شده ) و تنها 0.3 اینچ ارتفاع آن کاهش پیدا کرده است.


نمای رو به رو از جلو پنجره معروف ب‌ام‌و به صورت پنج ضلعی همراه با چراغ‌های LED جدید و یک سپر بزرگ با ورودی‌های هوا چند تکه تشکیل شده که هرکدام میزان قابل توجهی از هوا را برای خنک نگهداشتن پیشرانه و ترمز‌ها به آن سمت هدایت می‌کند. نکته قابل توجه قسمت عقب به غیر از چراغ‌ها و درب صندوق جدید، سپر حجیم با خطوط برجسته به حساب می‌آید که میزبان 4 خروجی اگزوز و دفیوزر بین آنها است.


ب‌ام‌و؛ M2 جدید را در 5 رنگ عرضه می‌کند که شامل Alpine White, Sapphire metallic, Brooklyn Grey metallic, Toronto Red metallic, new Zandvoort Blue (exclusive to the 2023 M2) می‌شود. رینگ‌های استاندارد خودرو در جلو 19 و در عقب 20 اینچ به رنگ جت بلک هستند اما ب‌ام‌و گزینه 2 رنگ را بدون پرداخت اضافی به صورت آپشنال به خریداران ارائه می‌کند.

 


کابین دارای صندلی‌های M Sport جدید با لوگو M نورانی بر روی پشت سری‌ها است. خریدارانی که مایل هستند از صندلی‌های کربن و اسپرت جدید ب‌ام‌و ( که 10 کیلوگرم سبک‌تر از صندلی‌های عادی هستند ) بهره ببرند باید پکیج کربن را برای خودرو خود سفارش دهند که شامل سقف کربن M نیز می‌شود. این سقف در عین حال که وزن کلی خودرو را کاهش می‌دهد، باعث بهبود مرکز ثقل خواهد شد. نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچ پشت فرمان و 14.9 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی که راننده محور هستند از تنظیمات و منو‌های خاص M Sport استفاده می‌کنند که راننده می‌تواند به صورت دلخواه تنظیمات فرمان، سیستم فنر بندی، ترمز‌ها و... را با توجه به سبک رانندگی خود تنظیم کند.


BMW M2 جدید در کارخانه San Luis Potosí این شرکت در مکزیک تولید خواهد شد. باوارایی‌ها قصد دارند تا این کوپه اسپرت را در اپریل 2023 به بازار آمریکا عرضه کنند و قیمت پایه بدون در نظر گرفتن 994 دلار هزینه حمل، 63.194 دلار خواهد بود.

 

نظر دهید