شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر معرفی شد
اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر

با طراحی جسورانه و کابین دگرگون شده

  

نسل دوم ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر با تعدادی از ویژگی‌های فناوری نوآورانه و پیشرانه پلاگین هیبرید رونمایی شد. اولین نسل ب‌ام‌و سری 2 اکتیوتورر در سال 2014 به بازار عرضه شد، خودرویی در کلاس MPV با ظرفیت پنج سرنشین که فضای بار بسیار بزرگی نیز ارائه می‌داد. فروش بیش از نیم میلیون دستگاه ایت خودرو ب‌ام‌و را متقاعد کرد تا نسل دوم این خودرو با یک اتاق بزرگ‌تر معرفی کند.


نسل دوم ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر هنوز شباهت زیادی به یک ون کوچک دارد، اما در حال حاضر از ویژگی‌های اسپرت‌تر و برخی پیشرفت‌ها در طراحی برخوردار است. این MPV در فوریه آینده به بازار اروپا عرضه خواهد شد. از نکات طراحی نسل دوم ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر می‌توان به جلوپنجره بزرگ اشاره کرد که این روزها استفاده از آن بسیار رواج یافته است. استفاده ستون‌های A و C باریک‌تر و همچینین تغییر شکل دستگیره بیرونی درها به شکلی سنتی‌تر از دیگر ویژگی‌های ظاهری جدید سری 2 اکتیو تورر است. این مدل از ب‌ام‌و نسبت به مدل قبلی خود طولانی‌تر و عریض‌تر است اما این در حالی است که ارتفاع و فاصله بین دو محور آن تغییر نکرده است. با این تفاسیر ب‌ام‌و اعلام کرده ضریب درگ این خودرو 0.26 است.


قسمت پشت اتومبیل نسبت به نسل قبلی تکامل یافته و چراغ‌های باریک LED عقب و در خوش فرم و متناسب در عقب خودرو به رشد و تکامل طراحی این MPV کمک کرده است. مدل استاندارد ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر از رینگ‌های آلیاژی 16 و 17 اینچی برخوردار است، البته مشتریان می‌توانند رینگ‌های 19 اینچی را نیز برای خودرو خود انتخاب کنند. در مورد ظاهر دو گزینه برای انتخاب وجود دارد که به M Sport و Luxury Line شناخته می‌شود که نسخه M سپرهای تهاجمی‌تری نسبت به نسخه دیگر داشته و کاملا قابل تمایز است.


فضای داخلی ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر احتمالا کمتر مورد جای بحث دارد، زیرا از متریال با کیفیت بالاتر و طراحی مدرن برخوردار است. نمایشگر و منحنی صفحه نمایش تقریبا همان چیزی است که در iX برقی به کار گرفته شده است. این اتومبیل دارای یک نمایشگر 10.25 اینچی برای پشت فرمان و همچنین نمایشگر 10.7 اینچی اطلاعات و سرگرمی و همچنین سیستم ناوبری است. سیستم اطلاعات و سرگرمی ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر از اپل کارپلی و اندروید اتو نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم اطلاعات و سرگرمی به کار گرفته شده در این اتومبیل از سیستم عامل 8 ب‌ام‌و بهره برده و به سیستم کمک راننده هوشمند و همچنین سیستم اتصال 5G مجهز شده است.


بین صندلی‌های جلو یک تکیه‌گاه دست تعبه شده که متحرک است که علاوه بر فلاشر و کنترل سیستم صوتی که روی آن قرار گرفته، تعویض دنده‌ها نیز از این قسمت صورت می‌گیرد و طراحی آن بسیار مینیمال است. این MPV ب‌ام‌و همچنین دارای یک فرمان اسپرت با روکش چرمی، سیستم تنظیم دما و همچنین تهویه مطبوع دو منطقه‌ای است و از چهار درگاه USB تایپ C برخوردار است. صندلی‌های باز طراحی شده برای این اتومبیل قابلیت انتخاب یکی از دو روکش چرم Sensatec یا Vernasca را داراست.


از نظر ابعاد و اندازه همان‌طور که اشاره شد ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم آورده و فضای صندلی عقب 130 میلی‌متر افزایش یافته است. علاوه بر این، گنجایش صندوق عقب تا 90 لیتر افزایش یافته و 470 لیتر در پشت صندلی‌های عقب فضا ایجاد شده است. همچنین با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به 1445 لیتر افزایش خواهد یافت.


ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر جدید از نظر پیشرانه در چهار نسخه طراحی و ارائه شده است.


نسخه 218i
این نسخه از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ سه سیلندر که قدرت ایجاد 134 اسب‌بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را دارد برخوردار است. شتاب صفر تا 100 این نسخه 9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 214 کیلومتر بر ساعت است.

 

نسخه 220i
این نسخه نیز از همان پیشرانه 218i بهره برده اما قدرت خروجی آن 154 اسب‌بخار رسیده و گشتاور آن نیز 240 نیوتن‌متر است، همچنین از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در 8.1 ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت این اتومبیل 221 کیلومتر بر ساعت است.

 

نسخه 223i
مشتریان ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر نسخه 223i را نیز می‌توانند سفارش دهند، این نسخه دارای پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر است که 201 اسب‌بخار قدرت داشته و 320 نیوتن‌متر بر گشتاور دارد. این نسخه در 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و 241 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت آن است.

 

نسخه 218d
این نسخه از ب‌ام‌و سری 2 اکتیور تورر از پیشرانه 2 لیتری توربو دیزل 4 سیلندر برخوردار بوده و 148 اسب‌بخار قدرت دارد، همچنین گشتاور این پیشرانه 360 نیوتن‌متر بوده و شتاب آن 8.8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 220 کیلومتر بر ساعت است.

 

همه پیشرانه‌های در نظر گرفته شده برای ب‌ام‌و سری 2 اکتیوتورر از جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه برخوردار هستند، اما در 220i و 223i نکته حائز اهمیت این است که گیربکس با موتور الکتریکی هماهنگ شده که باعث افزایش 19 اسب‌بخاری عملکرد اتومبیل شده است. انتخاب‌ها برای  پیشرانه این اتومبیل در تابستان سال آینده افزایش می‌یابد و ب‌ام‌و دو نسخه پلاگین هیبرید را روانه بازار خواهد کرد. هر دو نسخه دارای پیشرانه 1.5 لیتری سه سیلندر و  دیفرانسیل جلو هستند و قدرت پیشرانه‌های الکتریکی به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد. ترکیب این دو باعث تولید 242 اسب‌بخار و 322 اسب‌بخار خواهد شد. نکته مهم استفاده مدل‌های هیبریدی از باتری 14.9 کیلووات ساعتی است که قدرت پیمایش آن بیش از 80 کیلومتر است.

 

نظر دهید


در همین زمینه