شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا گرند هایلندر
بزرگ‌تر از هایلندر، کوچکتر از سکویا

 

سکویا بسیار بزرگ و هایلندر فضای کمی دارد، به همین دلیل تویوتا در اقدامی تازه مدلی با نام گرند هایلندر را معرفی کرده تا فضای بین سکویا و هایلندر را پوشش دهد. این خودرو در نمایشگاه شیکاگو 2023 معرفی شد اما همچنان برخی از جزئیات آن مشخص نشده است. تنها چیزی که منتشر شده، وجود سه گزینه 4 سیلندر 2.4 لیتر توربو، 4 سیلندر 2.5 لیتر هایبرید و هایبرید مکس با 362 اسب‌بخار قدرت است که توسط سیستم چهارچرخ محرک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. به احتمال زیاد گزینه هایبرید مکس همان پیشرانه 2.4 لیتر توربو با موتور الکتریکی باشد که بر روی کروان قرار دارد.


تویوتا گرندهایلندر بر روی پلتفرم TNGA-K تویوتا توسعه چیدا کرده و با جلوپنجره سر چکشی، سقف بدون شیب و درهای صاف و بدون خط از نمونه استاندارد تمایز پیدا می‌کند. سه تریم XLE، Limited و Platinum برای این خودرو در نظر گرفته شده که به طور مثال در سایز رینگ‌ها که از 18 اینچ شروع می‌شود با یکدیگر اختلاف دارند. نمونه هایبرید مکس دارای سپری بلند‌تر و خروجی اگزوز دوبل است.


این شاسی بلند دارای سه ردیف صندلی و فضای کافی برای گذاشتن چند چمدان دارد. با خواباندن ردیف سوم، تویوتا می‌گوید فضای این قسمت 98 فوت مکعب خواهد شد. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچ، گرمکن صندلی، شش پورت USB، شارژر وایرلس، مجموعه دستیار رانندگی و ایمنی Toyota Safety Sense 3.0 از امکانات تریم XLE هستند.


تریم لیمیتد تویوتا گرند هایلندر دارای صندلی‌های چرم با گرمکن و سردکن، صندلی‌های تکی ردیف دوم با گرمکن، گرمکن فرمان، فضای ذخیره سازی ردیف دوم، سیستم صوتی 11 بلندگو JBL، سنسور پارک، درب صندوق برقی، رینگ 20 اینچ و دیلایت‌های LED است. تریم پلاتینیوم علاوه بر موارد دو تریم دیگر، هداپ دیسپلی، دوربین پانوراما، دستیار ترافیک و موارد بیشتر را اضافه‌تر دارد. همراه با نسخه هایبرید مکس شارژر 1500 وات نیز ارائه خواهد شد.


در بخش فناوری، پیش از این اشاره‌ای به دستیارهای ایمنی و کمک راننده تویوتا کرده‌ایم اما مواردی همچون به روز رسانی هوایی، وویس کنترل، Cloud Navigation، Destination Assist، اتصال بلوتوث دوگانه نیز بر روی تویوتا گرندهایلندر قرار دارد. تویوتا برای سرویس Remote Connect اشتراک دریافت می‌کند که گوشی را تبدیل به ریموت خودرو می‌کند تا امکاناتی همچون فعال کردن چراغ‌ها، باز و بسته کردن قفل درها و روشن کردن پیشرانه از آن طریق انجام شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه