شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - وویاه ژویگوانگ
سومین محصول Voyah

 

وویاه (Voyah) یکی دیگر از زیرمجموعه‌های دانگ فنگ است که با پرده‌برداری از این سدان لوکس با نام ژویگوانگ (تعقیب نور)، سومین محصول خود را معرفی کرد. این سدان بزرگ و مجهز رقبای قدرتمندی مانند BYD Han EV و NIO ET7 دارد که باید برای فروش بهتر آنها را کنار بزند. از نظر ابعاد این خودرو 5088 میلی‌متر طول، 1970 میلی‌متر عرض، 1505 میلی‌متر ارتفاع و 3000 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد که نوید یک کابین جادار و راحت را می‌دهد. ضریب درگ این خودرو 0.225 اعلام شده که عدد بسیار خوبی است و در ترکیب با اسپویلر جمع شونده پشت که در سرعت‌های بالا 40 کیلوگرم نیروی رو به پایین ایجاد می‌کند، باعث هندلینگ و پایداری بهتر می‌شود.


سدان وویاه ژویگوانگ بر روی همان پلتفرم ماژولار ESSA یا Electric Smart Secure Architecture ساخته شده که دو نمونه قبلی نیز بر مبنای آن توسعه پیدا کردند. سیستم تعلیق در جلو از نوع double-lever و در عقب از نوع مولتی لینک همراه با فنرهای بادی قابل تنظیم و کمک‌های تطبیقی است که عموما در خودروهای چینی مرسوم نیست.


در حال حاضر تنها نسخه‌های الکتریکی از ژویگوانگ تولید شده‌اند و در آینده نمونه‌ هایبرید نیز به بازار عرضه خواهد شد که پیشرانه درونسوز در این خودرو، نقش شارژر باطری‌ها را ایفا می‌کند. مانند تمام خودروهای الکتریکی چهارچرخ محرک، وویاه ژویگوانگ نیز از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که یکی بر روی محور جلو و یکی بر روی محور عقب نصب می‌شود. موتور جلو 218 اسب‌بخار قدرت و موتور عقب 292 اسب‌بخار تولید می‌کنند که در مجموع خروجی را به 510 اسب‌بخار و 730 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسانند.


دو باطری برای ژویگوانگ در نظر گرفته شده که نمونه 82.1 کیلووات ساعت می‌تواند در چرخه CLTC برد مسافت 580 کیلومتر را تامین کندو باطری بزرگتر 108.7 کیلووات ساعت نیز با یکبار شارژ 730 کیلومتر بر ساعت برد مسافت خواهد داشت. این خودرو از شارژ سریع DC پشتیبانی می‌کند که در مدت زمان 10 دقیقه خودرو را برای طی مسافت 230 کیلومتر آماده می‌کند. با این مشخصات، ژویگوانگ برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 3.8 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به بیشینه سرعت 210 در نسخه پایه و 205 در نسخه دوربُرد برسد.


طراحی کابین ژویگوانگ نیز مانند دیگر مدل‌های Voyah است و در قسمت جلو از سه نمایشگر 12.3 تشکیل شده که حالا یک نمایشگر دیگر در زیر آنها برای تنظیمات تهویه مطبوع و .. قرار دارد. در کنار این موارد نباید از هدآپ دیسپلی برای راننده و یک نمایشگر 7 اینچ برای سرنشینان عقب که در زیر آرنجی نصب شده غافل شد. هیچ دکمه فیزیکالی ژویگوانگ دیده نمی‌شود و تمامی دکمه‌ها به صورت لمسی کار می‌کنند. جذاب‌ترین نکته کابین، وجود یک دستیار صوتی هوشمند است که به طور مثال می‌تواند تشخیص دهد که از کدام صندلی فرمان صوتی برای سیستم تهویه مطبوع 4 منطقه‌ای صادر شده تا آن را فعال و یا تنظیمات را کنترل کند. به صورت کلی، فضای کابین 5 نفره طراحی شده اما در اصل تنها 4 صندلی دارای قابلیت گرمکن، سردکن و ماساژور هستند.


فروش ژویگوانگ در چین در انتهای زمستان آغاز می‌شود. قیمت پایه این سدان 46 هزار دلار و نسخه دوربُرد 62 هزار دلار قیمت دارد. این شرکت به خریداران اجازه می‌دهد تا خودرو خود را بدون باطری سفارش دهند تا قیمت تمام شده آن کمتر شود و در ازای آن باطری‌ها را به صورت ماهیانه اجاره کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه