شبکه‌های اجتماعی

عرضه دو محصول کیتون موتور چین در بازار ایران توسط ایساتیس موتور + مدل‌ها
اتومبیل فاریسی - کیتون پیکاپ ایساتیس موتور

 محصولات کارمانیا سر از ایساتیس موتور در آورد

 

شرکت ایساتیس موتور یکی از شرکت‌های نوپا در بخش خصوصی صنعت خودروسازی ایران است که در نیمه دوم سال ۹۹ تاسیس شده است.


این شرکت به تازگی در اقدامی قابل توجه ضمن تکذیب ادعای خودروسازی کارمانیا مبنی بر عرضه محصولات کیتون موتور، خود را نماینده عرضه محصولات این برند چینی در بازار ایران دانسته است.

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده، ایساتیس موتور در حال حاضر مشغول تجهیز خط تولید خود است تا یک پیکاپ و MPV کوچک V60 را از برند کیتون موتور به مرحله مونتاژ در داخل کشور برساند. همچنین شنیده شده است که نمونه‌هایی از این دو محصول نیز جهت طی مراحل تست فنی و دریافت استانداردها و مجوزهای لازم به کشور وارد شده است.

 

در مورد کیتون موتور بد نیست بدانید که از شرکت‌های وابسته به گروه فوجیان موتور است و شرکت‌هایی مانند سوئست موتور چین، شرکت اتوبوس سازی کینگ لانگ -که محصولات آن در خطوط بی‌آرتی‌ تهران استفاده می‌شود- و شرکت تولید کننده ون‌‌های مرسدس بنز در چین از دیگر شرکت‌های وابسته آن به شمار می‌رود. محصولات کیتون موتور در چین با نام‌های نیولونگما و چیتنگ نیز شناخته می‌شود. فوجیان موتور ظرفیت تولید سالانه 300 هزار وسیله نقلیه را دارد، اما بخش قابل‌توجهی از این ظرفیت غیرفعال است.

 

 

پیکاپ کیتون موتور که کیتون ۷ نام دارد یکی از محصولاتی است که برای این خودروساز چینی از اهمیت بالایی برخوردار است. این پیکاپ به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری میتسوبیشی مجهز است و به احتمال قوی در نسخه ۵ سرعته دستی و همراه با سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد. البته برای این پیکاپ که بر اساس پلتفرم و طراحی مشترکی با دایون V5 (محصول جدید ماموت خودرو) و فودی لاین F22 توسعه یافته است در برخی بازارها پیشرانه‌ توروبوشارژ نیز در نظر گرفته شده است که باید منتظر ماند و دید عرضه در بازار ایران با چه مشخصات فنی صورت می‌گیرد.

 

 

محصول دیگر کیتون موتور در بازار ایران یعنی V60 یک MPV کوچک است که به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است و همراه با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و سطح پایینی از تجهیزات رفاهی و ایمنی عرضه می‌شود. 

 

تا زمان نگارش این مطلب اطلاعات بیش‌تری از فعالیت شرکت ایساتیس موتور و همچنین ویژگی و قیمت محصولات عرضه شده توسط این شرکت منتشر نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه