شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نسل بعدی فورد ماستنگ

نسل هفتم فورد ماستنگ در راه است


درحالی که تمام خودروسازان خودرو‌های بنزینی خود را متوقف کرده‌اند و یا در حال تدارک برای توقف تولید هستند، فورد همچنان قدرتمندانه ایستاده تا نسل هفتم فورد ماستنگ را با پیشرانه درونسوز ارائه کند. نسل هفتم ماستنگ 22 سپتامبر رونمایی می‌شود و حالا پیش از آن می‌خواهیم هرآنچه که از این خودرو میدانیم را به شما بگوئیم.


در ماه‌های اخیر عکس‌های بسیاری از نمونه‌های استتار شده کوپه و کانورتیبل دیده‌ایم و اطلاعات زیادی از آنها به دست آورده‌ایم. در حالی که دوج از سال‌های آینده نمونه‌های 8 سیلندر خود را متوقف می‌کند، فورد همچنان نمونه V8 ماستنگ را ارائه خواهد کرد. اخیرا فیلمی از یک مدل استتار شده منتشر شده بود که صدای اگزوز و پیشرانه هشت سیلندر فورد به وضوح مشخص بود که پس از آن مدیران نسخه V8 را تایید کردند. با توجه به این نکته باید انتظار داشته باشیم تا پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر فورد چیزی بیشتر از 450 اسب‌بخار ارائه دهد. جالب است بدانید مدیرعامل سابق یونیفور مدعی شده که فورد پیشرانه جدید 8 سیلندر 6.8 لیتر برای ماستنگ و F-150 در نظر گرفته که در کارخانه انتاریو کانادا فورد اسمبل می‌شود. هنوز هیچ اطلاع، تایید و یا تکذیبی در خصوص این ادعا منتشر نشده و باید منتظر ماند تا زمان همه چیز را مشخص کند.

 

نکته دیگر پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتر توربو است که به احتمال بسیار زیاد بر روی مدل جدید فورد ماستنگ نیز سوار می‌شود. اما در خصوص قوای محرکه الکتریکی تنها یک شایعه وجود دارد که اشاره به مدلی پلاگین هایبرید می‌کند که البته این موضوع نیز از سمت مدیران فورد تایید و یا تکذیب نشده است اما انتظار می‌رود در روز معارفه هیچ نمونه‌ای از ماستنگ برقی معرفی نشود.


صرف نظر از پیشرانه و توان خروجی، مالکین نسل جدید ماستنگ می‌توانند خودرو خود را با گیربکس دستی و یا اتوماتیک سفارش دهند. گیربکس دستی این مدل از نوع شش سرعته خواهد بود.


در خصوص طراحی، چیزی که از عکس‌ها می‌توان متوجه شد جلوپنجره بزرگ فورد ماستنگ با زاویه‌ای رو به پایین به همراه ورودی‌های هوا بزرگتر کنار سپر و چراغ‌های باریک‌تر در نسخه GT است. در نسخه اکوبوست شاید جلوپنجره مانند GT باشد اما ورودی‌های روی سپر قطعا کوچکتر خواهند بود. در نمای جانبی نباید انتظار طرح جدید داشته باشید؛ تنها تغییر محسوس نازک‌تر شدن ستون C و در نتیجه بیشتر شدن فضای شیشه جانبی است. بعید است فورد چراغ‌های عقب موسوم به Stang's taillights را تغییر بدهد، اما اگر این اتفاق رخ دهد همه شُکه خواهیم شد.


درخصوص تریم‌ها با توجه به مشاهده اگزوز‌های خشن، ترمز‌های ارتقا یافته و لاستیک‌های super-sticky وجود مدل GT و حتی نمونه اسپشیال کالیفرنیا تایید می‌شود. البته باید انتظار یک مدل شلبی با پرفورمنس بالا را داشته باشید اما همچنان صحبتی در خصوص نمونه‌های تولید محدودی مانند باس، بولیت و یا مک‌وان نشده است.


در خصوص کابین فورد ماستنگ جدید اطلاعات کمی در دسترس قرار دارد. یک نمایشگر بزرگ اطلاعات و سرگرمی روی داشبورد نصب شده تا بیشتر کلید‌های فیزیکی حذف شود. یک نمایشگر دیجیتال دیگر نیز پشت فرمان قرار گرفته تا اطلاعات مورد نیاز راننده را به آن نشان دهد.


قیمت این خودرو مشخص نشده است. در حال حاضر مدل اکو بوست دنده دستی 28.865 دلار قیمت دارد و مدل هشت سیلندر جی‌تی با دنده دستی از 39.440 دلار شروع می‌شود. طبیعی است که مدل جدید قیمت بالاتری داشته باشد اما با توجه به اینکه فروش ماستنگ در ماه‌های اخیر کاهش محسوسی پیدا کرده است، فورد باید قیمت منطقی برای آن در نظر بگیرد.


نسل هفتم فورد ماستنگ در 14 سپتامبر در نمایشگاه دیترویت رونمایی می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه