شبکه‌های اجتماعی

نسل یازدهم هوندا سیویک سدان به طور رسمی معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید هوندا سیویک 2022

 همراه با دو پیشرانه 4 سیلندر و جعبه‌دنده CVT

 

 

هوندا پس از انتشار تصاویری محدود بالاخره نسل جدید سیویک سدان را معرفی کرد. این نسل که یازدهمین نسل از مدل موفق و محبوب سیویک است با تغییرات گسترده‌ای که پشت سر گذاشته به دنبال تکرار موفقیت‌های نسل‌های پیشین بوده تا روند فروش خوب خود در 48 سال اخیر در بازار ایالات متحده آمریکا را بهبود ببخشد.

 

طراحی خارجی سیویک جدید

نسخه جدید سیویک‌ بر پایه فلسفه طراحی "Man-Maximum, Machine-Minimum" شکل گرفته که به تعبیر هوندا به معنی تاکید هر چه بیش‌تر بر سادگی و در عین حال عملکرد قوی است.

با نگاهی به طراحی کلی و به ویژه نمای جلوی خودرو، تصویری آشنا از مدل‌های قدیمی سیویک را می‌توان مشاهده کرد. به عبارت دیگر طراحان‌ با تغییر سبک‌ طراحی، از فرم‌های گرد نسل قبل به حجم و پیکره‌ای هندسی و یا اصطلاحا خشک و زاویه دار رسیده و سعی داشتند تا انتقاداتی که به استایل نسل قبلی می‌شد را تا حد زیادی رفع نمایند.

 

رشد جزیی اندازه‌های خودرو و ستون‌های A با زوایه کم‌تر باعث شده تا طول کلی آن بیشتر از آنچه هست به نظر برسد. نسل جدید هوندا سیویک در هشت رنگ بدنه از جمله سه رنگ کاملاً سفید با نام‌های Meteorite Grey Metallic ،Sonic Grey Pearl و Civic-exclusive Morning Mist Blue Metallic در دسترس خواهد بود.

 

 

فضای داخلی کابین نسل جدید هوندا سیویک

در داخل کابین‌ نیز استفاده از فرم‌ها و المان‌های افقی در طراحی داشبورد به ویژه طراحی دریچه‌های خروجی هوا، فضایی وسیع‌تر را مقابل دید شما نمایش می‌دهد. استفاده از رنگ مشکی پیانو در تریم داخلی کابین و همچنین طرح مشبک لانه زنبوری شکل در سرتاسر داشبورد که دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع را مخفی می‌کند از ویژگی‌های جذاب فضای داخلی کابین سیویک جدید است. 

همانند سایر خودروهای مدرن امروزی، هوندا از صفحه نمایش‌های بیش‌تری در داخل کابین استفاده کرده است. نسخه استاندارد سیویک جدید دارای یک صفحه نمایش 10.2 اینچی به عنوان نشانگرهای پشت فرمان و یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی برای سامانه سرگرمی و چند رسانه‌ای است. البته مشتریان می‌توانند نمونه 9 اینچی لمسی همراه با سامانه شارژ سریع و هوشمند تلفن همراه و امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند اندروید و ios را انتخاب کنند.

 

البته در بخش پنل سیستم تهویه مطبوع هوندا ترجیح داده است از همان پنل‌های سنتی دارای دکمه‌هایA/C و... استفاده کند و از استفاده از پنل لمسی در این بخش خودداری به عمل آورد. استفاده از سیستم صوتی حرفه‌ای Bose همراه با 12 بلندگو از دیگر ویژگی‌های فضای داخلی نسل جدید هوندا سیویک است.

 

جالب است بدانید که هوندا سیویک جدید اولین کیسه ایمنی هوا را در جهان معرفی می‌کند که برای کنترل آسیب دیدگی مغز طراحی شده است. علاوه بر این، کیسه هوای حلقوی شکل کناری در سمت راننده در زمان تصادف سر را به خوبی در آغوش می‌کشد تا از شدت آسیب به راننده بکاهد. هوندا باز شدن کیسه‌های هوای کناری سرنشینان را به باز شدن کتاب تشبیه کرده است که عملکردی مشابه کیسه هوای ایمنی راننده دارند.

 

تعلیق، سواری و ایمنی سیویک یازدهم

هوندا سیویک جدید دارای 1.3 سانتی‌متر عرض و 3.5 سانتی‌متر فاصله بین دو محور بیشتر است که این مساله علاوه بر فضای جادارتر کابین، در سواری خودرو نیز بی‌تاثیر نبوده است. هوندا توانسته است سازه سیویک نسل یازدهم را با استفاده از فولاد و آلومینیوم با مقاومت بالا، در استحکام پیچشی حدود 8 درصد و در مقاومت خمشی 13 درصد بهبود دهد.

 

جالب است بدانید که هوندا سیویک جدید اولین کیسه ایمنی هوا را در جهان معرفی می‌کند که برای کنترل آسیب دیدگی مغز طراحی شده است. علاوه بر این، کیسه هوای حلقوی شکل کناری در سمت راننده در زمان تصادف سر را به خوبی در آغوش می‌کشد تا از شدت آسیب به راننده بکاهد. هوندا باز شدن کیسه‌های هوای کناری سرنشینان را به باز شدن کتاب تشبیه کرده است که عملکردی مشابه کیسه هوای ایمنی راننده دارند. 

 

هوندا در محور جلوی سیویک جدید از سیستم تعلیق مک‌فرسون همراه با توپی‎‌های کم اصطکاک و کمک فنرهای دارای بلبرینگ در محل نصب استفاده کرده است تا در عین سواری بهتر، فرمان‌پذیری نرم‌تری را ایجاد کند.

 

تقریبا تمام نسخه‌های هوندا سیویک جدید دارای ویژگی‌های ایمنی قابل قبولی هستند. سامانه ایمنی فعال Honda Sensing به لطف دوربین‌های جدید وسعت دید بیشتری را ایجاد می‌کند و در شناسایی عابران پیاده و دوچرخه سواران بسیار دقیق‌تر عمل خواهد کرد. هوندا همچنین در سیویک جدید از کروز کنترل تطبیقی نیز استفاده کرده است.

 

 

پیشرانه و جعبه‌دنده

هوندا برای نسل جدید سیویک 2 پیشرانه 4 سیلندر در نظر گرفته است. نسخه اول یک نمونه تنفس طبیعی 2 لیتری است که توانایی تولید 158 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور را دارا است. پیشرانه دوم یکی نمونه 1.5 لیتری توربوشارژ است که 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

برای هر دو پیشرانه از جعبه‌دنده CVT استفاده شده که به گفته هوندا بهینه‌سازی‌هایی را پشت سر گذاشته است.

 

فروش هوندا سیویک 2022 قرار است در تابستان امسال آغاز شود. اگرچه هوندا هنوز قیمت دقیق این سدان را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود که قیمت پایه‌ای در حدود 22150 دلار داشته باشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه