شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه کاین توربو هایبرید
پورشه کاین توربو E-Hybrid مدل 2024

 

شنیدن اینکه نسخه توربو بنزینی از لاین آپ پورشه حذف شده بسیار ناراحت کننده است اما زمانی که به جانشین آن یعنی کاین توربو E-Hybrid که قدرت و شتاب بیشتری دارد نگاه می‌کنید به سرعت این اندوه را فراموش خواهید کرد.


پورشه عادت دارد مدل‌های جدیدتر خود را با تغییرات مطلوب روانه بازار کند و طبیعتا مدل جدید کاین توربو هایبرید نیز از این قضیه مستثنا نیست. این کراس‌اوور اسپرت نسبت به نسخه 2023 که 670 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کرد، 10 درصد افزایش قدرت داشته است و حالا 729 اسب‌بخار قدرت و 949 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان خروجی از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو که توان تولید 591 اسب‌بخار قدرت را دارد به همراه موتور الکتریکی 174 اسب‌بخار می‌آید. نیرو بخش موتور الکتریکی باتری 25.9 کیلووات ساعت است که زیر صندوق عقب قرار دارد. با توجه به این خروجی، پورشه کاین توربو هایبرید می‌تواند طی مدت زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد.


برای اینکه کیفیت و پایداری این خودرو حفظ شود، پورشه به صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی دو سوپاپ و کمبر چرخ استفاده می‌کند. سیستم تعلیق این اجازه را می‌دهد تا تنظیمات فشرده سازی بازگشت را به صورت جداگانه تنظیم و کنترل کند تا تنش‌ها کمتر و به کیفیت رانندگی افزوده شود. ترکیب این سیستم تعلیق با تورک وکتورینگ پلاس استاندارد پورشه و آپشن اختیاری فرمان پذیری چرخ‌های عقب پورشه کاین توربو E-Hybrid را به هیولایی پایدار در سطح جاده تبدیل می‌کند که مترصد فشرده شدن پدال گاز است.


پورشه برای اینکه قدرت کاین توربو E-Hybrid را نشان دهد، در نمای رو به رو از ورودی‌های هوا بزرگتر همراه با خطوط افقی مشکی براق، کلیپرهای ترمز قرمز رنگ و خروجی‌های دوبل اگزوز آلومینیومی بهره می‌برد.


داخل کابین پورشه کاین توربو هایبرید برای افزایش حس اسپرت از تزئینات آلومینیومی بر روی داشبورد و رو دری‌ها و همینطور پوشش Race-Tex برای سقف استفاده شده است. فرمان GT Sport با ناب چرخشی حالت رانندگی به صورت استاندارد بر روی این نمونه نصب می‌شود. از دیگر امکانات پورشه کاین توربو E-Hybrid می‌توان به صندلی‌های اسپرت چرم قابل تنظیم 18 جهته و یا Comfort چرمی 14 جهته اشاره کرد.


قیمت پورشه کاین توربو هایبرید در نوع استاندارد از 148.550 و در نمونه کوپه از 153.050 دلار آغاز می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه