شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بک مونو
قدرت بیشتر وزن کمتر

 

خودروهای اسپرت جاده‌ای کمی وجود دارند که به اندازه بک مونو جذاب و خالص باشند. این خودروساز حالا نمونه جدید و بهینه شده از مونو را در هفته مونتری معرفی کرد که نشانه‌هایی از مدل R در آن دیده می‌شود. چراغ‌های LED نصب شده در مرکز و اسپویلر آیرودینامیک پشت خودرو دو ویژگی ظاهری جدید این مدل به حساب می‌آیند.


قوای محرکه Bac Mono جدید، پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتر تنفس طبیعی بهینه سازی شده توسط Mountune است که 311 اسب‌بخار قدرت و 313 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته سکوئنشال با تنظیم ضرایب به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این مدل نسبت به نمونه قبلی 6 اسب‌بخار قدرت و 5 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند در حالیکه وزن آن با کاهش 10 کیلوگرم تنها 570 کیلوگرم است.


این پیشرانه ساخت فورد، ردلاین 8 هزار دور در دقیقه دارد و می‌تواند طی مدت زمان 2.7 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این عدد باعث می‌شود، بک مونو با بالای لیست سریع‌ترین خودروها با پیشرانه درونسوز و مجوز تردد جاده‌ای برسد.


اگر بخواهیم کمی مهندسی به بک مونو 2024 نگاهی بیاندازیم اعداد شگفت انگیز خواهند بود. نسبت اسب به وزن بک مونو 546 اسب‌بخار قدرت در هر تن است که با توزیع وزن 41:59؛ بهترین اسباب بازی برای تفریح محسوب می‌شود. بک مونو حالا به airbox فیبرکربن و بدنه دریچه گاز مختص به خود مجهز شده تا پفورمنس بهتری را ارائه دهد.


به روز رسانی‌های شاسی و سیستم تعلیق در بک مونو 2024، هندلینگ را تیزتر کرده و به همین علت زیر خودرو تایرهای پیرلی Trofeo R قرار دارد که به طور خاص برای مونو طراحی شده تا بتواند چسبندگی خوبی را به ارمغان بیاورد.


تولید این مدل از قبل در لیورپول آغاز شده و پس از پایان هفته مونتری سفارش‌ها تحویل مشتریان خواهد شد. سال 2024 بک می‌خواهد نسخه توربو را معرفی کند که اقتباسی از پیشرانه 2.3 لیتر اکوبوست فورد خواهد بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه