شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنجروور SV
626 اسب‌بخار قدرت، 800 نیوتن‌متر گشتاور

 

بالاترین سطح از نظر قدرت در رنجروور نسخه اسپرت این شاسی بلند جذاب است که با نام SVR شناخته می‌شود اما این تریم از سال 2022 دیگر تولید نمی‌شود. اما این به معنای حذف تریم قدرتمند این شاسی بلند نیست زیرا اهالی ویتلی برای سال 2024 قدرتمندترین رنجروور تاریخ را بدون پسوند R روانه بازار خواهند کرد.


رنجروور SV از پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتر سوپرچارجر که توسط JLR ساخته شده استفاده نمی‌کند و آن را با پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتر توئین توربو با سیستم هایبرید ملایم ب‌ام‌و جایگزین می‌کند. این قوای محرکه 626 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور ایجاد می‌کند تا این نمونه را تبدیل به قدرتمندترین رنجروور تاریخ کند. گشتاور اعلام شده تنها در صورتی در دسترس قرار می‌گیرد که مود Dynamic Launch روشن باشد در غیر اینصورت 50 نیوتن‌متر گشتاور از آن عدد کاسته خواهد شد.


با چنین اعدادی، Range Rover Sport SV تنها در 3.6 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بیشینه سرعت این شاسی بلند 290 کیلومتر بر ساعت عنوان شده که برای خودرویی با وزن 2560 کیلوگرم بسیار شگفت انگیز است. برای کاهش وزن، خریداران می‌توانند برای اولین بار در جهان رینگ‌های 23 اینچ فیبر کربن که با تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4 با ابعاد 285/40 و 305/35 پوشیده شده را سفارش دهند که در مجموع 36 کیلوگرم وزن را کاهش می‌دهد. SV اولین رنجروور با ترمز‌های سفارشی کربن سرامیک برمبو خواهد بود که در صورت نصب 34 کیلوگرم از وزن را کاهش خواهد داد. در نهایت با سفارش کاپوت فیبر کربن، می‌توان 76 کیلوگرم دیگر را کم کرد. مود داینامیک معمولی می‌تواند ارتفاع خودرو را 15 میلی‌متر کاهش و همچنین واکنش دریچه گاز، فرمان و سرعت واکنش گیربکس 8 سرعته را نیز افزایش دهد.


از ویژگی‌های کابین Range Rover Sport SV می‌توان به صندلی‌های مجهز به built-in transducers اشاره کرد که در زمان پخش موسیقی از سیستم صوتی 1430 وات مریدیان با 29 بلندگو، صندلی‌ها را می لرزاند تا سرنشینان موسیقی را به بهترین شکل احساس کند. این صندلی‌ها به عنوان Body and Soul Seats (BASS) شناخته می‌شوند و همراه با یک برنامه آرامش بخش که با شش موسیقی (Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic, Glow) هماهنگ شده به راحتی و آرامش سرنشین کمک می‌کند.

 

 

نظر دهید