شبکه‌های اجتماعی

2023 Porsche 911 Carrera T
2023 Porsche 911 Carrera T
با گیربکس 7 سرعته دستی

 

کررا تی برای آن دسته از افرادی معرفی شد که می‌خواهند یک پورشه با پرفورمنس خوب داشته باشند اما نیازی به خرید بالاترین سطح آن ندارند. تی مخفف کلمه تورینگ است و پورشه آن را مابین مدل‌های 911 کررا و کررا S قرار می‌دهد. پیشرانه شش سیلندر 3 لیتر توئین توربو بر روی کررا تی 379 اسب‌بخار قدرت و 449 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط گیربکس 7 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. خریداران می‌توانند بدون پرداخت وجه بیشتر، گزینه 8 سرعته اتوماتیک PDK را انتخاب کنند. این مدل از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی به همراه Porsche Torque Vectoring بهره می‌برد که بر روی کررا S به صورت استاندارد نصب می‌شود اما برای مدل‌های پایه مانند گیربکس 7 سرعته دستی قابل سفارش نخواهد بود.


911 کررا تی با گیربکس 7 سرعته دستی، می‌تواند طی مدت زمان 4.3 ثانیه و با گیربکس PDK در مدت زمان 3.8 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. فارق از اینکه چه گیربکسی بر روی خودرو باشد، بیشینه سرعت آن 291 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.


کررا تی از نظر تجهیزات پرفورمنس چیزی کم ندارد و پورشه آن را با موارد استانداردی همچون سیستم تعلیق اسپرت PASM (که ارتفاع سواری را 10 میلیمتر کاهش می‌دهد)، پکیج اسپرت کورنو و اگزوز اسپرت عرضه می‌کند. سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب نیز به صورت سفارشی نصب می‌شود.


پورشه برای کاهش وزن این خودرو مجبور به کاهش عایق صدا، نصب شیشه‌های نازک‌تر، استفاده از باطری کوچکتر و حتی برداشتن صندلی‌های عقب به صورت استاندارد شده است. خریدارانی که خواستار صندلی‌های عقب هستند نیز می‌توانند بدون پرداخت هزینه آنها را دوباره برگردانند. با اجرای این موارد پورشه موفق شد تا 45.3 کیلوگرم آن را از نمونه کررا سبک‌تر کند.

{gallery}Products/Porsche/2023 911 carrera T{/gallery}


از نظر بصری، تزئینات خاکستری رنگ که روی درپوش آینه‌ها و بج‌ها، نوشته زیر درب‌ها، خروجی اگزوز‌های مشکی و رینگ‌های Titanium Grey Carrera S با سایز 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب این مدل را از دیگر نمونه‌های متمایز می‌کند.


داخل کابین 911 کررا تی از نظر طراحی تغییری نکرده است و نکاتی که می‌شود به آنها اشاره کرد شامل؛ فرمان GT اسپرت، صندلی‌های اسپرت پلاس برقی چهار حالته و تریم خاکستری تیره و مشکی مات می‌شود. پکیج سفارشی کررا تی به خریداران اجازه می‌دهد تا بین دو رنگ Slate Grey و Lizard Greenیکی را برای کمربند ایمنی، دوخت صندلی‌ها، نوار‌های صندلی‌ها، لوگو 911 بر روی پشت سری و کف‌پایی‌ها انتخاب کنند. با انتخاب این پکیج، رو دری‌ها، کنسول مرکزی و داشبورد نیز از چرم بهره‌مند خواهند شد.


صندلی‌های اسپرت و صندلی‌های 18 جهته برقی تطبیقی اسپرت پلاس نیز به صورت جداگانه برای 911 کررا تی قابل سفارش گذاری هستند.


اولین تحویل‌های در بهار 2023 اتفاق خواهد افتاد و قیمت پایه نیز از 180.050 دلار همراه با 1.450 دلار هزینه حمل شروع می‌شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه