شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - لینکلن کورسیر 2023
با سیستم دستیار راننده و دماغه جدید

 

لینکلن طراحی و فناوری‌های جدید را برای پرفروش‌ترین محصول خود یعنی کورسیر در نظر گرفته است. مهمترین ارتقا و تغییر در کورسیر 2023 معطوف به کابین خودرو می‌شود. حالا به جای نمایشگر 8 اینچ قدیمی سیستم اطلاعات و سرگرمی، یک نمایگر 13.2 اینچ جدید جایگزین شده است که از نرم افزار Sync4 پشتیبانی می‌کند. مانند گذشته یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچ نیز پشت فرمان کورسیر قرار دارد.


این کراس‌اوور از سیستم کمک راننده پیشرفته ActiveGlide 1.2 استفاده می‌کند که می‌تواند این خودرو را در سرعت 129 کیلومتر بر ساعت بدون دخالت دست راننده در لاین خود نگهدارد و در مواقع لزوم برای جا به جایی بین خطوط، تنها کافی است که راننده دسته راهنما را به سمتی که می‌خواهد قرار دهد تا سیستم به صورت خودکار خودرو را به آن سمت هدایت کند. این سیستم می‌تواند با تشخیص فاصله بسیار نزدیک بین خود و دیگر خودروها؛ با فرمان دادن به سمت دیگر فضای کافی را برای عدم برخورد ایجاد کند. مشابه این عملکرد برای سیستم تشخیص نقطه کور نیز وجود دارد. بلایند اسپات نیز با هشدار به راننده حضور یک خودرو در نزدیکی را هشدار می‌دهد و زمانی که راننده اقدام به عمل درست نکند، خودرو با فرمان دادن فاصله خود را با آن حفظ می‌کند.


یکی دیگر از فناوری‌های جدید در کورسیر 2023، Auto Air Refresh است که با سنسور‌های لیزری به صورت اتوماتیک هوای بیرون را با داخل کابین میکس می‌کند تا هیچگاه فضای کابین با هوای سنگین مواجه نشود. کابین خودرو حالا در دو رنگ عرضه می‌شود، Smoked Truffle و Eternal Red که همان رنگ بژ و قرمز است. در کنار این دو رنگ جدید دو تریم قبلی یعنی Reserv که تریم مشکی با تزئینات مشکی پیانویی است و Grand Touring که استایلی ماشین کاری شده دارد (لینکلن آن را sundown satin metallic می‌نامد) وجود دارند.

 


به غیر از اینکه نمای رو به رو در کورسیر با بزرگتر شدن جلو پنجره و تغییر استایل سپر به روز شده‌، دو رنگ جدید Crystal Red و Whisper Blueنیز به بدنه اضافه شده است.


قوای محرکه خودرو کورسیر می‌تواند از نوع 4 سیلندر 2 لیتر توربو با 250 اسب‌بخار قدرت و یا 2.5 لیتر پلاگین هایبرید 266 اسب‌بخار قدرت باشد. گزینه 4 سیلندر 2.3 لیتر قدیمی دیگر در دسترس نخواهد بود. بسته به نوع تریم و پیشرانه، پیکربندی دیفرانسیل جلو و یا چهارچرخ محرک از سوی خریداران قابل سفارش است.

 

نظر دهید


در همین زمینه