شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ینکلن ناتیلوس
48 اینچ نمایشگر داخلی

 

اگر شما نیز نام ناتیلوس را فراموش کرده بودید، بدانید که تنها نیستید زیرا این خودرو از 2019 تا 2023 تغییری نکرده بود. لینکلن در نمایشگاه شانگهای نسل سوم این کراس‌اوور سایز متوسط که پیش از 2019 با نام MKX عرضه می‌شد را معرفی کرد. این خودرو در لاین‌آپ این شرکت از نظر کلاس و قیمت (45.000 تا 70.000 دلار) مابین Corsait و Aviator قرار می‌گیرد.


نسل سوم لینکلن ناتیلوس نسبت به قبل 50 میلی‌متر در ارتفاع، 27 میلی‌متر در عرض رشد داشته و طول کلی این خودرو 4907 و فاصله بین دو محور آن نیز 2900 میلی‌متر شده است. برای لینکلن ناتیلوس از زبان طراحی Quite Flight 2.0 استفاه شده که آن را متمایز از محصولاتی مانند آویتور و نویگیتور بازار آمریکا می‌کند. لینکلن ناتیلوس از هر زاویه‌ای زیباست و کمی به Zephyr شباهت دارد. در نمای جلو یک نوار نورانی پس از گذر از لوگو، دو چراغ باریک LED را به یکدیگر متصل می‌کند. نمای جانبی شبیه به Aviator و نمای عقب به علت فرم چراغ‌ها شبیه به سدان Zphyr شده است.


لینکلن تمام تلاش خود را کرده تا ناتیلوس بتواند به عنوان یک محصول میانه، فروش خوبی را تجربه کند. طراحی ظاهری زیبا تنها کاری نیست که میشیگانی‌ها انجام داده‌اند، آنها با تجهیز کابین لینکلن ناتیلوس به نمایشگر 48 اینچ که عملا پشت داشبورد قرار گرفته پا را فراتر گذاشته‌اند. دو نمایشگر 23.6 اینچ در یک قاب قرار گرفته‌اند که سمت راست به عنوان نمایشگر پشت فرمان و سمت چپ به عنوان سیستم اطلاعات و سرگرمی ایفا نقش می‌کنند. راننده لینکلن ناتیلوس می‌تواند هر دو نمایشگر که از شبکه 5G، اندروید اتو، اپل کار پلی و آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند را برای خود شخصی سازی کند. یک نمایشگر 11.1 اینچ مرکزی نیز مکمل هر دو نمایشگر بزرگتر در مرکز داشبورد نصب شده که کنترل هر دو نمایشگر را بر عهده دارد.

 


کابین لینکلن ناتیلوس از فناوری‌های بسیار زیادی بهره می‌برد که می‌توان به سیستم Lincoln Rejuvenate اشاره کرد. با فعالسازی این سیستم، نور کابین، نمایشگر‌ها و سیستم صوتی با ماساژور 24 حالته صندلی‌ها هماهنگ می‌شود تا فضایی آرامش‌بخش برای راننده فراهم کند. در حین این اقدامات، این سیستم کابین لینکلن ناتیلوس را با رایحه‌های خاص که در سه حالت Mystic Forest, Ozonic Azure, Violet Cashmere موجود است پُر می‌کند. فناوری کاربردی دیگر که به صورت سفارشی بر روی لینکلن ناتیلوس نصب می‌شود، سیستم رانندگی خودکار BlueCruise 1.2 بهبود یافته است که با دستیار بین خطوط و تغییر خط، راننده را کمتر در امر رانندگی دخالت می‌دهد. لینکلن می‌گوید این خودرو بیش از هر وسیله نقلیه دیگری امکانات و فناوری‌های جدید در خود جای داده است.


ناتیلوس جدید از دو قوای محرکه بهره می‌برد که اولین گزینه پیشرانه اصلاح شده چهار سیلندر 2 لیتر توربو که پیش از این بر روی کورسیر نیز نصب شده با 250 اسب‌بخار قدرت و 372 نیوتن‌متر گشتاور است. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 8 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. گزینه دوم از نوع هایبرید است که پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتر توربو را در کنار موتور الکتریکی قرار می‌دهد تا در مجموع 310 اسب‌بخار قدرت را توسط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل کند.


لینکلن ناتیلوس بر روی پلتفرم اصلاح شده C2 فورد توسعه پیدا کرده و در کنار Evos در کارخانه Changan Hangzhou تولید می‌شود. لینکلن ناتیلوس اوایل سال 2024 به بازار چین و آمریکا عرضه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه