شبکه‌های اجتماعی

دومین فیس‌لیفت کیا ری معرفی شد
اتومبیل فارسی - فیس‌لیفت جدید کیا ری

11 سال بدون تغییر نسل


کیا رِی در کنار پیکانتو یکی از کوچکترین محصولات کیا و اولین خودرو الکتریکی این شرکت به حساب می‌آید. این خودرو که سال 2011 معرفی شد تنها در بازار کره فروخته می‌شود و همچنان پس از 11 سال وارد نسل دوم خود نشده است. پیش از این در سال 2017 کیا این خودرو را فیس لیفت کرد و حالا دومین فیس لیفت این خودرو بر اساس جدیدترین زبان طراحی کیا انجام شده تا این خودرو بیش‌تر شبیه به دیگر محصولات این شرکت شود.


ابعاد خودرو کیا رِی جدید در طول، عرض و ارتفاع برابر با 3595، 1595 و 1700 میلیمتر است که با توجه به مشترک بودن پلتفرم با محصولاتی مانند هیوندای i10، کسپر و کیا پیکانتو ابعاد نزدیک به یکدیگری دارند. بیشتر تمرکز این فیس‌لیفت به طراحی خارجی برمیگردد، جایی که چراغ‌های LED جلو بزرگتر شده‌اند و اطراف جلوپنجره جدید را که بدون ورودی هوا و میزبان لوگو جدید این شرکت هست را پوشانده‌اند. سپر ساده‌تر شده و دارای یک محافظ طرح آلومینیوم در زیر آن و یک صفحه بازشو است.


نمای جانبی فیس‌لیفت کیا ری همچنان مانند قبل به نظر می‌رسد و تنها تغییر در این قسمت مربوط به رینگ‌ها می‌شود. عکس‌های منتشر شده تنها سمت راست خودرو را نشان می‌دهد و خبری از عکس سمت چپ نیست تا ببینیم آیا درب کشویی همچنان برای ردیف عقب وجود دارد یا خیر. پشت خودرو سپر و چراغ‌های روی آن، درب صندوق و چراغ‌ها دستخوش تغییر شده است تا این نما را با نمای رو به رو هماهنگ کند.


تنها راه شناسایی فیس‌لیفت جدید ری با نمونه قبلی، وجود نمایشگر اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد و تزئینات تیره رنگ آن خواهد بود.


کیا مانند گذشته در ابتدای معرفی اطلاعات فنی دقیق و کاملی را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهد. نمونه‌های پیشین از پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتر MPI استفاده می‌کنند که 76 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه الکتریکی نیز از یک موتور استفاده می‌کند که تنها 67 اسب‌بخار خروجی دارد که به لطف باطری 16.4 کیلووات ساعت، تنها می‌تواند 138 کیلومتر بُرد مسافت داشته باشد.


عرضه فیس‌لیفت جدید ری برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده و طبیعی است که در طی هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری از کیا ری منتشر شود. انتظار می‌رود قیمت این خودرو نزدیک به مدل قبلی با 10.398 دلار بماند.

 

نظر دهید


در همین زمینه